Senaste nytt

Poäng och kvalificerade resor när Blue1 flyger på SAS linje?

vicce

Medlem
Jag tänkte boka T/R mellan GOT-ARN, och ser då att Blue1 flyger sin B717 på sträckan just den tiden jag tänkte flyga. På SAS bokningssida så får jag inte upp antalet poäng för den resan. Är det så att när Blue1 flyger på SAS linje, så får man inga poäng eller kvalificerade flygningar? I så fall måste man ju hålla koll på när det är SAS som flyger, och när det är Blue1?

Just nu gäller det tisdag den 14/5 klockan 12.50 från GOT till ARN, SK158.
 

joemume

Medlem
Känn lugnet. Samma vilkor gäller för Blue1s flygningar med SK-nummer (åtminstone inrikes) som för SAS egna flighter. Baspoäng och kvalificerande flighter med andra ord.
 

vicce

Medlem
Tack för svaren! Såg att SAS har en kärra som avgår 13.05 också, är inte det lite märkligt att lägga en avgång 12.50 och en 13.05? De gånger jag flugit 12.50 har den inte varit i närheten av att vara full.
 
Tack för svaren! Såg att SAS har en kärra som avgår 13.05 också, är inte det lite märkligt att lägga en avgång 12.50 och en 13.05? De gånger jag flugit 12.50 har den inte varit i närheten av att vara full.

Litt merkelig. Men det er nok for at ruteprogrammet skal gå opp. Den ene maskinen kommer fra LHR....
 

MarcusC

Medlem
Jag har också funderat över dessa avgångarna...15-20min emellan....den senare flighten borde gå rätt tom...men oavsett blue1 eller SAS så är det ju en SAS flight for sure.
 

iRobert

Medlem
Har lite samma funderingar även jag. Flyger WAW-CPH-GOT 27/6, och KF flyger sista benet med sin 717 (SK446, avgång 20:05.) Alltså inget att oroa sig över då, med tanke på EB? Alternativet att ta en senare avgång från WAW med LO (SK8654), skulle detta påverka EB-intjäningen negativt?
 
Toppen