Senaste nytt

Poäng för gratisfrukost

mha321

Medlem
Till er som varit CCC länge - är det normalt att man får poäng för gratisfrukosten man får som CCC?

I förra veckan hade jag t.ex. en points+cash och en ren award stay i Paris. På båda fick jag 178 food&beverage points + 134 concierge bonus. (På points+cash fick jag även poäng och bonus för cash-delen).

Det är ju definitivt inte många poäng, men det är ju ganska generöst att ge dem för något jag inte betalat för alls...
 

pswe

Medlem
Har haft samma upplevelse.
Även vid betald stay som inkluderar frukost delar de upp poängintjäningen mellan rum och mat även om det på räkningen bara är en total summa för rummet.
 

Jonas C

Medlem
Mycket märkligt. Själv fick jag 0 poäng trots vi betalade för frukost frukost på senaste vistelsen på Royal Viking.
 

mha321

Medlem
Har haft samma upplevelse.
Även vid betald stay som inkluderar frukost delar de upp poängintjäningen mellan rum och mat även om det på räkningen bara är en total summa för rummet.
Vid betald stay är jag van vid att de delar upp den så - även som ccg förstås. Det hänger väl ihop med de interna systemen - i vissa länder kan det väl tex vara olika skatt på det.
 
Toppen