Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

mry

Medlem
Ja. Alla vanliga SAS biljetter utom bonusresor går att uppgradera med Plusgrade. Vill du uppgradera med poäng via Plusgrade måste ditt Eurobonusnummer vara inlagt som enda Eurobonusnummer i bokningen.

Poängen kommer dras från den första personen i alfabetisk ordning som har ett Eurobonus nummer inlagt och inget annat. Jag har uppgraderat med poäng från en person som kommer efter mig i alfabetet genom att maila sas att ta bort mitt eurobonus nummer och sen använt plusgrade för att lägga ett bud och sen efter det bett SAS lägga in mitt eurobonus nummer igen.
 

Vic

Medlem
Om man väljer Upgrade Now-knappen, får man fortfarande poäng enligt den nya klasen?
Det får man!
Instant Upgrades on SAS flights via SAS Upgrade If a “buy now” button is visible you can pay the fixed price to upgrade your seat to SAS Plus or SAS Business and will be instantly charged and upgraded.

[...]

The new ticket class of the upgrade applies as the basis for earning points.

Källa: https://www.sas.se/upload/travel_info/plusgrade/plusgrade-tc-sv.pdf
 

Teddulin

Medlem
Åker till EWR på torsdag från ARN och har lagt bud från Plus till Business för mig och mitt resesällskap. Om budet går igenom och vi blir uppgraderade, riskerar vi då att inte få sitta bredvid varandra (eller precis bakom/framför)?
 

Canadien

Medlem
Åker till EWR på torsdag från ARN och har lagt bud från Plus till Business för mig och mitt resesällskap. Om budet går igenom och vi blir uppgraderade, riskerar vi då att inte få sitta bredvid varandra (eller precis bakom/framför)?
Risken finns alltid, men dubbelsätena i mitten brukar gå åt lite senare än enkelsätena vid fönstren. Det finns säkert någon som kan tänka sig byta plats ifall det blir så.
 

Stavve

Medlem
Kommer lägsta bud från GO till Plus t ex att höjas ju närmare man kommer avresedatum? Lägsta bud är högre än mellanskillnaden vid bokning om man hade valt plus direkt... logiskt iofs?
 
Kommer lägsta bud från GO till Plus t ex att höjas ju närmare man kommer avresedatum? Lägsta bud är högre än mellanskillnaden vid bokning om man hade valt plus direkt... logiskt iofs?
Beror väll lite på. Min biljett i plus saver kosta ca 5000:- när jag köpte den, nu kostar saver 12000:- så för dig är det kanske dyrare medan för någon är det billigare att buda.
 

Vic

Medlem
Visst är det vanligen Business Saver (Z?) som man får om man plusgrade:ar en plusbiljett och är det alltså tillgängligheten på Z man bör hålla utkik efter inför en ev. uppgradering?

Tänker om man vill försöka vara lite taktisk i hur man lägger bud, dvs. när, hur högt, osv. I dagsläget visas C9 D9 Z9 och endast 8 av 24 platser bokade. Om det skulle bestå någorlunda tätt inpå avresa kan man väl säkert lägga budet lite lägre (och/eller till och med ha bättre chans att uppgradera vid checkin/gate) menar jag.
 
Toppen