Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

palmen

Moderator
Jag ber om ursäkt om den här frågan redan är besvarad, men att leta igenom 257 sidor...

Jag har fått igenom min uppgradering till SAS Business på LAX-CPH, men det verkar inte som att det ingår lounge? I mailet står det specifikt att SAS egna lounger ingår, men någon sådan finns väl inte på LAX? Jag trodde alltid att (Star Alliance) lounge ingick med business?
Du kommer in i Star Alliance loungen på LAX, eller om du vill promenera kan du ta dig till Polaris också
 

JacobGBG

Medlem
Upplever ni att ursprunglig bokningsklass har någon större inverkan? I ekonomi så finns ju många varianter och jag funderar om det är värt att gå upp till något annat än lägsta möjliga (bokar via AMEX som ser alla klasser) för att optimera budgivning.
 

trekker

Medlem
Jag fick igenom plus till biz på LAX-CPH för ett par dagar sedan, tror jag la 40 kronor över minimibudet. Var aldrig till Polaris men Star Alliance loungen är grym ute på terassen.
 

JockeR

Medlem
Hej,
Har två resor bokade. Båda kommer upp med endast pengar som val vid uppgradering. Är inloggad, men väjer jag poäng står det NaN.
Vill lägga bud för poäng, men lyckas alltså inte.
Tips någon? 111CC5D0-9F2D-4005-A34A-4EC41E183BF2.png
 

OlaBola

Medlem
Har budat på en uppgradering från go light till business för 3 personer (inklusive ett barn) på rutten CPH-MIA (SK953, 2 feb).
När vi tittar i eurobonusexpert så ser lediga platser ut såhär:
upload_2020-1-25_22-55-2.png

Det finns ju gott om platser tillgängliga än så länge, men blir man någonsin uppgraderad om det innebär att man inte kan placeras bredvid varandra?
Kan det vara värt att bryta loss en av de vuxna till en separat bokning för att öka chaserna att bli uppgraderade?
 

GOTBound

Medlem
Har budat på en uppgradering från go light till business för 3 personer (inklusive ett barn) på rutten CPH-MIA (SK953, 2 feb).
När vi tittar i eurobonusexpert så ser lediga platser ut såhär:
Visa bifogad bild 104816
Det finns ju gott om platser tillgängliga än så länge, men blir man någonsin uppgraderad om det innebär att man inte kan placeras bredvid varandra?
Kan det vara värt att bryta loss en av de vuxna till en separat bokning för att öka chaserna att bli uppgraderade?

Jag kan inte svara för SK men på LH får man de platser som finns kvar oavsett var i kabinen/kabinerna om uppgradering går igenom. Jag cancelerade mitt bud inför jul-nyårs resan med LH när det inte längre fanns minst två platser tillsammans (till barnen i första hand).

Ett alternativ är att försöka byta platser väl på plats i planet men enligt mig kan man inte förutsätta att någon som valt en specifik plats kan tänka sig byta bara för att en uppgraderad familj vill sitta ihop.

EK
 

JochenS

Medlem
Ett alternativ är att försöka byta platser väl på plats i planet men enligt mig kan man inte förutsätta att någon som valt en specifik plats kan tänka sig byta bara för att en uppgraderad familj vill sitta ihop.
EK
Fast detta problem är ju inte nödvändigtvis knutet till uppgradering. Har själv varit med om det i Plus till Tokyo med SK, men borde rimligen kunna hända i C också, på ordinarie inköpta biljetter. Också svårt att veta för medpassagerarna vem som är uppgraderad och inte. Kan ju bara vara sent inköpta biljetter eller sent valda platser.

Beroende på barnets ålder så kan ju både flygbolag och medpassagerare ha goda incitament att hitta en lösning. Ingen vill rimligen ha en separerad 4 åring sittande bredvid sig.

Om man sedan med uppgradering medvetet vill ställa till med omflyttning för medpassagerarna är dock en annan sak
 
Toppen