Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

sandek

Medlem
70% bokat i business på long haul med SAS om en månad, låter det som att det blir tight att få igenom ett bud?

Vet att det kan gå hur som, men vad tror ni?
 

Canadien

Medlem
70% bokat i business på long haul med SAS om en månad, låter det som att det blir tight att få igenom ett bud?

Vet att det kan gå hur som, men vad tror ni?

Är det 12 platser till salu när det är 50h till avgång så är chanserna goda. 1 månad innan är det lönlöst att gissa om något.
 

Greger

Medlem
Kan man buda åt en annan person? I mitt fall är jag EBS och får +10% på bud medan min fru endast är EBB och inte får denna förmån, hon skall resa till PEK kring jul nyår (jag är inte med på flygningen) med köpt biljett i Go klassen. Jag kan ju gå in via hennes efternamn och bokningsreferens men väl där inne går det ju att logga in med vilket konto som helst verkar det som... lite förvirrande och har inte kunnat hitta information om detta. Vi har pointsharing konto om det är av betydelse, och hoppas givetvis att det går att göra detta!

Hon har bokat Go Smart som ger 2000 poäng, ser att Plus Smart ger 5000 poäng för samma flygning. Jag förmodar att det är de poängen hon erhåller istället om budgivningen lyckas?
 

Canadien

Medlem
Hon har bokat Go Smart som ger 2000 poäng, ser att Plus Smart ger 5000 poäng för samma flygning. Jag förmodar att det är de poängen hon erhåller istället om budgivningen lyckas?
Man blir uppgraderad till A eller Z beroende på om det är Plus eller Business.
Det har skrivits tidigare att det är den vars konto används till uppgraderingen är det som avgör %-bonusen, så det blir silverbonus när du lägger ett bud på din frus resa. Jag vet inte hur man verifierar att det verkligen blir så dock.
 

Greger

Medlem
Man blir uppgraderad till A eller Z beroende på om det är Plus eller Business.
Det har skrivits tidigare att det är den vars konto används till uppgraderingen är det som avgör %-bonusen, så det blir silverbonus när du lägger ett bud på din frus resa. Jag vet inte hur man verifierar att det verkligen blir så dock.

Vad bra! Då skadar det ju inte att försöka boka via mig då, även om man inte kan verifiera att så är fallet. Jag skall kolla upp vad bokningsklassen (A och Z) faktiskt ger, är lite novis på det området då jag mest har jämfört Go/Plus/Business hos SAS som det står nu.

Skall lägga ett bud, följer ditt råd som jag läste tidigare om att lägga lägsta bud. Fast jag kanske lägger några 100 poäng extra för att få en, om än liten, "edge". ;)
 

palmen

Moderator
Vad bra! Då skadar det ju inte att försöka boka via mig då, även om man inte kan verifiera att så är fallet. Jag skall kolla upp vad bokningsklassen (A och Z) faktiskt ger, är lite novis på det området då jag mest har jämfört Go/Plus/Business hos SAS som det står nu.

Skall lägga ett bud, följer ditt råd som jag läste tidigare om att lägga lägsta bud. Fast jag kanske lägger några 100 poäng extra för att få en, om än liten, "edge". ;)
SAS ska ju ta bort att man får poäng för uppgraderad klass när man budar med poäng. Kommer dock inte ihåg när det skulle ske.
 

Greger

Medlem
Kollade också T&C, verkar gälla ännu. Men bra information och är intressant för mig att kolla i december innan budet möjligen går igenom.
 

squeezen

Medlem
testar på torsdag, tror jag.. har iaf lagt bud på en EU resa och de brukar ju gå igenom.så då får man ett riktigt exempel om ingen annan gör det innan...
 
Toppen