Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Canadien

Medlem
Vad är motiveringen till detta? Har läst det innan, men minns icke.

Reser man 10ggr med SAS longhaul och bjuder lägsta, 30k varje gång så kanske man får igenom 7 av dessa
Bjuder du 70k så kanske du får igenom 8

7x30=210k poäng
8x70k=560k poäng. Du betalar alltså 350k poäng för en extra uppgradering.

Eftersom det är sluten budgivning - du ser inte vad andra bjudit, och det är sluten info om hur många som uppgraderas varje flight så har man helt enkelt inte tillgång till information som underbygger något annat än att alltid lägga lägsta möjliga. Baserat på personlig track record så håller ovanstående resonemang också i praktiken, jag har aldrig blivit nekad med mina lägsta bud annat än när det visat sig att kabinen varit i princip helt full.
 

Frupp

Ny medlem
En fråga, jag flyger med SAS till LAX i Plus om någon månad och funderar om det är värt att uppgradera till Business. LÄgsta budet är ca 23000 poäng och jag är Eurobonus Guld så det gör ju att mitt bud ökar något i värde. Är det värt att försöka uppgradera sig? Och i så fall, är det värt åt båda hållen eller bara ena? Till LA är det dagsflyg och tillbaka till Sto är det natt.
 

bhen

Medlem
En fråga, jag flyger med SAS till LAX i Plus om någon månad och funderar om det är värt att uppgradera till Business. LÄgsta budet är ca 23000 poäng och jag är Eurobonus Guld så det gör ju att mitt bud ökar något i värde. Är det värt att försöka uppgradera sig? Och i så fall, är det värt åt båda hållen eller bara ena? Till LA är det dagsflyg och tillbaka till Sto är det natt.

Jag lägger alltid in minstabud +200p cirka, på båda flighterna och hoppas mest på att den går igenom på nattflyget.

Om det är värt eller inte beror väl på hur många poäng du har och vad alternativet är för dig att utnyttja dem på.
 

LarsCph

Medlem
En fråga, jag flyger med SAS till LAX i Plus om någon månad och funderar om det är värt att uppgradera till Business. LÄgsta budet är ca 23000 poäng och jag är Eurobonus Guld så det gör ju att mitt bud ökar något i värde. Är det värt att försöka uppgradera sig? Och i så fall, är det värt åt båda hållen eller bara ena? Till LA är det dagsflyg och tillbaka till Sto är det natt.

Hvis jeg skal vælge var det natturen som jeg fløj i business class. Dagturen i Plus er lang og kedelig - men jeg sætter pris på at kunne ligge ned på natfly.. Personligt ville jeg også hvis der er point til det forsøge at opgradere begge strækninger. Der er rigtig stor forskel på SAS Plus og SAS Business både hvad mad, service, plads og siddekomfort angår.
 

GOTBound

Medlem
Jag har budat på en upgrade för fredagens flyg, igår fanns det 14 seat available kvar i PLUS idag ser det ut så här, hur skall jag tolka de 12 platserna som är blocked (mittenplatserna seatblockade för Diamonds antar)?

expert.PNG


EK
 

Canadien

Medlem
Jag har budat på en upgrade för fredagens flyg, igår fanns det 14 seat available kvar i PLUS idag ser det ut så här, hur skall jag tolka de 12 platserna som är blocked (mittenplatserna seatblockade för Diamonds antar)?

Visa bifogad bild 98288

EK

Det där är ju inom Europa, de går i princip alltid igenom med lägsta bud på 5k poäng/500kr
Är ju bara att flytta skylten för plus en rad bakåt så får fler plats.
 
Toppen