Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jakob Österberg, 31 Mars 2016.

1. Myllys35

Myllys35 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, om jag hade haft en biljett hade jag ju kunnat se priset själv. Jag undviker helst monkey, men tänkte utifrån okynnesresor eller en ev MR om det kunde vara en idé att köpa en billig GO light och sedan uppgradera för att få poäng (beroende av om det går igenom såklart). Med det nya systemet måste man ju vara lite kreativ :).

Utifrån rapporterade bud verkar det dock som att man får räkna med 3500 kr minimum för GO -> Plus. Om det stämmer känns det som en dålig lösning...

2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Köp en Go light och kolla vad det kostar att lägga lägsta budet, är ju gratis att avboka inom 24h.

palmen och Gus gillar detta.
  3. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta är en flight i november. (GO->PLUS)

[​IMG][​IMG]

Gus och Myllys35 gillar detta.
  4. Myllys35

Myllys35 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju inte så illa ändå :D. Varvat med någon CU som går in kan det bli en trevlig resa :rolleyes:

Mattias Holmén gillar detta.
  5. FredrikW

FredrikW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En fundering kring samma sträcka:
    Jag har lagt ett bud på plus->Business lax-arn. Det ser dock ganska fullt ut och jag räknar med att det inte går igenom.
    Om jag vill kolla på plats på LAX efter uppgraderingsmöjlighet, kan jag då göra det airside? jag anländer från LAS i T7 och tänker det är skönt att stanna airside, men den info jag har hittat är att uppgradering på plats sker i incheckningen?

6. inka

inka Medlem

Har en bokning inom Europa som gjordes i augusti förra året i GO light klass och denna ska generera poäng enligt gamla systemet dvs 500 poäng istället för dagen poäng på 100. Om jag väljer att göra en upgrade via bud til Plus på denna bokning, kommer jag få Eurobonudpoäng motsvarande plus-klass enligt det gamla systemet eller det nya med lägre poäng?

7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är väl ingen skillnad på intjäningen i Plus?

Jönsson och inka gillar detta.
  8. inka

inka Medlem

Javisst ja, var ju bara GO som förändrades, tack för påminnelsen :)

9. Vindpilen

Vindpilen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur skulle ni andra se på följande scenario?
    Har en Europa-resa där jag kan köpa en Go biljett för 890kr (100p +25% intjäning) eller en Plus för 1480kr (1500p +25%)

Är redan EBD och borde utan problem återkvala nästa år även om Go endast ger 100p. Är det onödigt att gå på Plus-biljetten?

Antar också att en Plusgrade kostar mer än 590kr som är mellanskillnaden så det känns bortkastat åtminstone.

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Plusgrade brukar börja på 400 eller 500 så skulle köra det istället. De verkar gå igenom i 99% av fallen om det inte är fullbokat.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!