Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jakob Österberg, 31 Mars 2016.

1. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej det är kvar, när du är inloggad och ska buda så kan se de din loyalty nivå och budet viktas efter det.

1. Basic
    2. Silver (+10%)
    3: Guld (+20%)
    4: Diamond (+30%)
    5. Pandion (+40%)

Edit: Jag kan inte svara på urvalet varför din kompis bud gick igenom och inte ditt.

Last edited: 9 Maj 2019
  2. Johans00

Johans00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det någon anledning då till att min kompis blev uppgraderad men inte jag? Har inte köpt till nån premium måltid eller liknande.

Mattias Holmén gillar detta.
  3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Maila till SAS guldsupport och fråga, de har förmodligen noll koll men har du tur får du en agent som orkar kolla med Plusgradeavdelningen

4. Gus

Gus Medlem

Jag och min fru har en resa i ekonomi till Rom bokad, samma PNR. Att uppgradera till Plus kostar som minst 5000 poäng. Frugans mamma respektive pappa råkar ha 5000 poäng vardera på sina konton. Kan vi på något sätt använda dessa poäng till att uppgradera vår resa? Det ser ut som att man kan logga in på vilket konto som helst för att uppgradera en resa? Vi önskar inte splitta vårt PNR för problem vid ev ombokning (reser med infant också).

Vi kan inte köra point pooling eftersom vi redan är 8 personer i poolen.

5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Splitta, poola, eller för över poäng mot kostnad är det enda som funkar.

6. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funkar väl fint för @Gus att logga in på svärföräldrarnas konto och lägga bud?

Gus gillar detta.
  7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja om svärföräldrarna poolar först med varandra så att det finns 10k poäng

Gus gillar detta.
  8. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Självklart. Dags för kaffe.

9. Myllys35

Myllys35 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som vet ungefär vad lägsta priset i cash för uppgradering Go light -> Plus har legat på för sträckan ARN - LAX i närtid? I tråden med rapporterade bud verkar det variera kraftigt.

Funderar på om det är värt att chansa på en billig biljett och lägga ett bud...

10. Hachans

Hachans Medlem

Värt att chansa bestämmer väl bara du vad det är värt. Lägg vad du tycker det är värt och går det igenom så gör det. Annars är det ju inte en chansning... ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!