Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jakob Österberg, 31 Mars 2016.

1. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nackdelen med att dela bokningen är att den ena kan bli uppgraderad medans den andra inte blir det.

inka gillar detta.
  2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis, så heter det på SAS ja :)

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet hur det funkar med bokningsklass när man uppgraderar en awardresa med Plusgrade. Får man A respektive Z även på award eller uppgraderas man till F respektive I? Sen återstår frågan om man kan kreditera poängen till ett annat bonusprogram än EuroBonus om det förstnämnda är fallet.

4. inka

inka Medlem

Läser detta på SAS upgrades sida:
    "If you’re upgraded, you’ll earn EuroBonus points according to the new service class*.
    * Passengers who purchased the SAS Go or Plus fare with EuroBonus points will not earn EuroBonus points on the upgrade.

* Please note that the baggage allowance in your original ticket applies if you are upgraded"

1. Om jag betalar min uppgradering med Eurobonuspoäng (själva resa i GO är dock betald med pengar), får jag då fler Eurobonuspoäng om min uppdatering går igenom?

2. Gällande resväska vid uppgradering så är det ursprungsbiljettens villkor som gäller, inte de villkor som gäller för plus, eller hur?

3. Är det bara SAS Lounge man får access till som plusresenär på Arlanda eller är det fler att välja på? På Alicantes flygplats ingår det ingen lounge alls va som uppgraderad plus?

Tack :)

5. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1. Ja.
    2. Ursprunglig biljetts bagageregler gäller.
    3. Endast SAS Lounge.

Gus, MrDollar och inka gillar detta.
  6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja. Samma access som med vanlig betald Plus-biljett. D v s SAS business longe på Arlanda, samt eventuell Star-Alliance-lounge på hemresan om det är inom Europa. På longhaul har Plus ingen access till lounge för utom SAS egna lounger i Newark och O'hare.
    I Allicante har SAS inte avtal med någon lounge så vitt jag vet.

inka gillar detta.
  7. inka

inka Medlem

Tack! Är SAS business lounge samma som SAS lounge?

8. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På Arlanda T5 har SAS två lounger, SAS Business lounge och SAS Gold lounge. Med Plus kommer du in i SAS Business lounge. SAS lounge är ett samlingsnamn på de 7-8 lounger SAS har under eget namn i norden och på ett par ställen i världen.

inka gillar detta.
  9. Johans00

Johans00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har de tagit bort att man som guld får bonus på sina bud? Ska med 983 på lördag, jag (ebg) la ett bud på 37000 och min kompis (statuslös) la ett bud på 40 000, hans gick igenom men inte mitt.

10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du får två handbagage istället för ett på longhaul.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!