Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Om man har lagt ett bud 2 månader innan avgång, kan man då kolla om lägstagränsen har sänkts 1 månad innan avgång utan att behöva radera sitt lagda bud?
Du kan ju gå till sidan för att ändra bud, och sedan inte spara något nytt. Vet dock inte om "ändra bud"-valet faktiskt visar en ny lägstgräns om en sådan faktiskt finns, eller bara visar ditt egna bud som lägsta. Kollade nu med ett bud jag lagt, men eftersom jag lade minimibudet kan jag inte jämföra.
Det verkar inte som att lägstabudet uppdateras om man väljer att ändra sitt bud. Om knappt en vecka flyger jag Stockholm-Miami och SAS vill fortfarande sälja minst 9 plusbiljetter så jag raderade mitt 15000-Eurobonuspoängbud och lade ett nytt bud på 14000 Eurobonuspoäng istället. Dessförinnan försökte jag ändra mitt bud, men lägstagränsen var då fortfarande 15000.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Tack. Bästa är att kolla expertflyer en-två veckor innan och sedan ta beslut gällande budets storlek då.
Njae, skulle snarare säga att man ska titta 50h innan avgång då plusgrade görs ca 48h innan.
Tittar man 2 veckor innan kan väldigt mycket hända på bokningsfronten.
 

squeezen

Medlem
För mig jag sett det innan men hittar inte nu.
Visst påverkar det INTE om man seatat sig redan?

Dock med premium meal så stör det?
 

danielhog

Medlem
För mig jag sett det innan men hittar inte nu.
Visst påverkar det INTE om man seatat sig redan?

Dock med premium meal så stör det?
Korrekt båda två.

Edit: kanske är lite för starkt uttryck att seating inte påverkar utan att kunna exakt hela beslutmodellen. Men specialkost påverkar, vald sittplats har hittills inte visat sig vara en faktor.
 

KED

Medlem
Hej! Jag har lade ett bud på uppgradering 3 dagar innan aktuell flygning. Fick bekräftelse mail på att jag lagt ett bud. Nu mindre än 36 h till avgång och jag har inte fått ngn respons. Antar att budet inte accepterats men har alltid tidigare fått bekräftelse antingen positiv eller negativ. Vart kan jag skicka mail för att säkerställa att mitt bud ändå övervägs? Eller är det ingen ide att höra av sig överhuvudtaget? Tacksam för synpunkter.
 
Toppen