Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jakob Österberg, 31 Mars 2016.

1. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ytterst märkligt hur de värderar pris kontra poäng. Jag förstår ju såklart att kostnaden (minimumbud) beror på bokningsläget och hur mycket som är sålt. Men jag har en stundande resa till Shanghai där utresan ser ut så här:
    Min bud är:
    CPH-PVG go - plus= 14000p / 2500:-
    Go-Business: 36000p/6000:- vilket ger ca 17-18 öre i värde per poäng enligt SAS.

Hemresan PVG-CPH
    Go-Plus: 16000p/4100:- eller go-business 40.000p/6100:-
    Detta antyder SAS ser värde på 25-26 öre.

Relationen poäng-pengar borde väl i princip vara konstant?

jagrullarochflyger gillar detta.
  2. gjohansson

gjohansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast vi har ju flera ggr sett hur poängen ligger konstant men cash ändrar sig t.ex.
    Jag ser detta mer som en indikator om de vill ha in poäng eller cash (vilket i sig är konstigt) men har inte själv lyckats tyda så mycket av detta.

squeezen gillar detta.
  3. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kikat en del i tråden men hittar inte, vet dock att det fanns info...
    om jag vill buda på både plus och business, vad börjar jag med för att inte ”stänga möjligheten” buda på andra?

4. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Plus och sen business. Skulle jag komma ihåg fel och det inte fungerar, ta bort buden och gör tvärtom :)

Alexander Hols och squeezen gillar detta.
  5. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Business och sen Plus :)

Berglund gillar detta.
  6. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Business först var det som gäller för att kunna lägga på plus också

danielhog gillar detta.
  7. nitrid

nitrid Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försökte hitta i tråden vilken bokningsklass man hamnar i om man upgraderar en intraeuropeiskt flyg i bokningsklass Q?

Någon som vet?

8. aldrighemma

aldrighemma Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man får alltid bokningsklass A för Plus oberoende från vilken bokningsklass man uppgraderar från.

nitrid gillar detta.
  9. nitrid

nitrid Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för ett snabbt svar, förstår att folk vill göra annat en fredagskväll än att skriva på BC.

aldrighemma gillar detta.
  10. ptotheg

ptotheg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Lånar tråden och undrar följande.

1. Har bokat 3 biljetter ARN-EWR i Okt. Vill försöka uppgradera min biljett till Plus eller Business från Go. SAS kundtjänst kan ”splitta” bokningen om jag ringer in eller hur?

2. Svårt att bilda mig en uppfattning om vad som brukar gå igenom i uppgradering. Har kollat i tråden rapportera dina bud och 12-22.000 poäng har gått igenom Go-Plus rätt ofta. 30.000 och uppåt i Business men ej lika frekvent. Vad ska jag buda för att känna att jag ska ha någorlunda chans? Att det går igenom är viktigare än att det blir till lägsta möjliga men vill heller inte elda upp hur mycket poäng som helst.

3. Om man uppgraderar med poäng visst får jag poängintjäning enl. den nya bokningsklassen?

Tack!

/Pontus

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!