Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

perhall

Medlem
De flesta uppgraderingar går ju igenom så... fick själv en gliring idag för att jag uppgraderat till Business och inte vill sitta med de andra i Plus....
 

FFlash

Medlem
Kan man kanske boka om till tidigare flight, ifall man blivit plusgrade uppgraderad? Har longhaul och det blev business saver Z klass och tänker nu om jag kan åka tidigare hem. Hade Plus saver innan uppgr om det spelar roll.
 

Johans00

Medlem
Någon som vet varför minimibudet i cash hem från Shanghai är mycket lägre än det till Hong Kong? För att det är sportlov? Vill man buda i poäng är minmibudet 1000 högre på PVG-CPH.
uppgr.png
 
Last edited:

Slipsknut

Medlem
Vart kan man se hur många platser som är lediga i business tex?
Har sett att många duktiga här har kollat sådant. Om det krävs konto eller liknande på sådana sidor?
 

Canadien

Medlem
Vart kan man se hur många platser som är lediga i business tex?
Har sett att många duktiga här har kollat sådant. Om det krävs konto eller liknande på sådana sidor?
Det går inte att se, men man kan på t ex Expertflyer se ifall ett bolag vill sälja 9 eller färre platser på en viss avgång. Expertflyer kostar en slant.
Är det SAS så kan du ju enkelt söka på SAS hemsida en resa för t ex 8 pers, välja business och se om de vill sälja så många biljetter.
Ett bolag kan dock välja att sälja fler eller färre biljetter än vad det finns platser så det säger egentligen inte så mycket om platstillgången.
 

Slipsknut

Medlem
Det går inte att se, men man kan på t ex Expertflyer se ifall ett bolag vill sälja 9 eller färre platser på en viss avgång. Expertflyer kostar en slant.
Är det SAS så kan du ju enkelt söka på SAS hemsida en resa för t ex 8 pers, välja business och se om de vill sälja så många biljetter.
Ett bolag kan dock välja att sälja fler eller färre biljetter än vad det finns platser så det säger egentligen inte så mycket om platstillgången.

Ja okej då är jag med.
Kollade på SAS på samma flyg som jag ska åka och just mina tider har inga "bara x antal platser kvar" så verkar finnas. Trots nattflyg hem från USA. Men sådant kan ju ändras såklart. Men då verkar det lättare att bara hålla koll på deras bokningssida.
Tack !
 

Xpressen

Medlem
Vart kan man se hur många platser som är lediga i business tex?
Har sett att många duktiga här har kollat sådant. Om det krävs konto eller liknande på sådana sidor?

Här kan du se hur många som är seatade i business och ser då alltså vilka platser som är lediga. (Endast SAS). Dock säger den ju inte hur många platser SAS har kvar att sälja.
 

Zissou

Medlem
Åker hem från Hong Kong idag och fick igenom upgrade både hit och tillbaka. Ett tips kan vara att tidigt börja kolla på en uppgradering för priserna fluktuerar väldigt mycket. I november såg jag att minimum var 2000 kr och veckan innan avgång låg det på 3500 kr. 2000 kr är för mig bra value från plus till business, speciellt nu när jag försöker spara mina poäng.
 
Toppen