Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Agö

Medlem
Jag tror att du får skriva ett sista inlägg i den här tråden där du hänvisar till guru och sedan be en moderator låsa tråden, annars blir det bara jobbigt.
Vad är syftet med att stänga tråden? Det måste väl vara OK att rapportera i denna tråd om man så vill? Jag använder inte själv Plusgrade men tycker att det är intressant att läsa vad folk är beredda att lägga och om det går igenom, på ett högst ovetenskapligt sätt.
 

NotRyan

Medlem
Vad är syftet med att stänga tråden? Det måste väl vara OK att rapportera i denna tråd om man så vill? Jag använder inte själv Plusgrade men tycker att det är intressant att läsa vad folk är beredda att lägga och om det går igenom, på ett högst ovetenskapligt sätt.
Jo, men det får du väl reda på i guru också, och tanken var bara att @SNIFF skulle slippa manuellt jobb att uppdatera sin databas, eller guru, eller bägge.. :)
 

Agö

Medlem
Jo, men det får du väl reda på i guru också, och tanken var bara att @SNIFF skulle slippa manuellt jobb att uppdatera sin databas, eller guru, eller bägge.. :)
Det fanns ju definitivt inget sådant sammanställningssyfte med tråden från början (precis som med oerhört många andra liknande trådar på BC som bygger på att medlemmar rapporterar olika företeelser). Att sedan @SNIFF har gjort ett bra jobb är en annan femma men att låsa tråden verkar helt meningslöst. Som att stänga möjligheten att skriva reserapporter i forumet för att locka folk att skriva i recensionsmallen (som ju inte direkt blev någon succé). En kontraproduktiv idé med andra ord.
 

NotRyan

Medlem
Det fanns ju definitivt inget sådant sammanställningssyfte med tråden från början (precis som med oerhört många andra liknande trådar på BC som bygger på att medlemmar rapporterar olika företeelser). Att sedan @SNIFF har gjort ett bra jobb är en annan femma men att låsa tråden verkar helt meningslöst. Som att stänga möjligheten att skriva reserapporter i forumet för att locka folk att skriva i recensionsmallen (som ju inte direkt blev någon succé). En kontraproduktiv idé med andra ord.
Där har du ju iofs några bra poänger :)
 
Sträcka: Köpenhamn-Washington
Datum: 2016-09-15
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 400 Euro
Bid strength: ?
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 4 veckor
Gick uppgradering igenom: Nej
Jag lyckade knipa sista lediga stolen i Business vid gaten. Klart värt 25 000 poäng.

Sträcka: Washington - Köpenhamn
Datum: 2016-09-18
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 25 125 poäng
Bid strength: ?
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 4 veckor
Gick uppgradering igenom: Nej
Ingen lycka på hemvägen heller. Ska försöka få till en cash- eller poäng upgrade i morgon vid gaten.
 

Trumis

Medlem
Sträcka: CPH - BRU
Datum: 2016-09-14
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta): EUR 60
Bid strength: Precis över lägsta, (lägsta pris var 55 EUR)
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 1 vecka
Gick uppgradering igenom: Ja

Sträcka: MUC - CPH
Datum: 2016-09-15
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta): EUR 60
Bid strength: Precis över lägsta, (lägsta pris var 55 EUR)
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 1 vecka
Gick uppgradering igenom: Ja

Tycker normalt inte det är värt inom Europa men behöver poäng för att behålla EBG. Det konstiga är dock att på mina upgraderade boardingkort står det bokningsklass C men bara fått 1500+25%. Har visserligen läst här idag att det är Plus Saver som normalt är uppgraderingsklass men varför skrivs det ut C på kortet......
 
Toppen