Senaste nytt

Plus Saver inom Europa?

Agö

Medlem
Det (SAS Plus Saver är 60 SEK billigare än tidigare SAS Plus) är inte något som många har efterfrågat i gengäld att förlora flexibilitet.

Det är ren prisförhöjning av dagens SAS Plus.
Japp, vi får väl se hur detta artar sig. Det är ju ett test trots allt och begränsat antal destinationer. Risken är dock att det införs även i Norden.

"SAS Plus Saver er tilgængelig fra Skandinavien og Finland til Alicante, Amsterdam, Athen, Barcelona, Bergen, Bilbao, Bologna, Budapest, Bucharest, Cagliari, Dubrovnik, Dublin, Edinburgh, Faro, Gazipasa, Gdansk, Hamborg, Málaga Mykonos, Santorini, Sankt Petersborg, Las Palmas, Manchester, Milano, Malta, Montpellier, Napoli, Nice, Olbia, Paris, Palma de Mallorca, Palermo, Prag, Pristina, Pisa, Pula, Reykjavik, Riga, Rom, Thessaloniki, Split, Venedig, Vilnus samt Wroclaw."
 

mha321

Medlem
Det står ju "select destinations". Kan man gissa att tanken är att åtminstone i början göra det på i första hand semester destinationer. Kan tänka mig att det är ett annat mönster där. Men risken är väl som vanligt att det glider över och bli på alla destinationer...
 

Agö

Medlem
Det står ju "select destinations". Kan man gissa att tanken är att åtminstone i början göra det på i första hand semester destinationer. Kan tänka mig att det är ett annat mönster där. Men risken är väl som vanligt att det glider över och bli på alla destinationer...
Se mitt inlägg ovan ditt.
 

Dr. Miles

Expert
Japp, vi får väl se hur detta artar sig. Det är ju ett test trots allt och begränsat antal destinationer. Risken är dock att det införs även i Norden.

"SAS Plus Saver er tilgængelig fra Skandinavien og Finland til Alicante, Amsterdam, Athen, Barcelona, Bergen, Bilbao, Bologna, Budapest, Bucharest, Cagliari, Dubrovnik, Dublin, Edinburgh, Faro, Gazipasa, Gdansk, Hamborg, Málaga Mykonos, Santorini, Sankt Petersborg, Las Palmas, Manchester, Milano, Malta, Montpellier, Napoli, Nice, Olbia, Paris, Palma de Mallorca, Palermo, Prag, Pristina, Pisa, Pula, Reykjavik, Riga, Rom, Thessaloniki, Split, Venedig, Vilnus samt Wroclaw."
Är Hamburg leisure destination för SAS? Det visste jag inte.
Varför Bergen är med på listan som SAS Plus Saver destination vet jag inte heller.
 

ARNBER

Medlem
Nu undrar jag hur jag kommer anpassa min strategi för att fortsätta flyga med högst möjligt komfort, poängintjanning och flexibilitet. Tycker att SAS plus Saver fortsätta vara en mycket konkurrenskraftig produkt om man tänker på de första på aspekterna. Möjligtvis kommer jag köper jag blandade biljetter (Go + plus Saver eller Saver + vanligt plus).
 

AABack2ARN

Medlem
Det känns som om det där är en mix av renodlade affärsdestinationer och sådana som har en viss mix. Det gör mig nämligen ganska orolig om SAS anser att Amsterdam, Paris, Rom, Hamburg, Manchester, Milano etc. är renodalde nöjesdestinationer. Och vilka är då att ses som affärsdestinationer: London, Bryssel, Berlin, Dusseldorf...

Det borde egentligen vara betydligt större risk att "snåla" affärsresenärer (spekulativt) köper på sig billiga A-biljetter till London eller Bryssel och sedan avbokar dem än familjen som betalar lite extra för att åka till Split. Eller tänker jag helt fel?
 

jsn

Medlem
Det borde egentligen vara betydligt större risk att "snåla" affärsresenärer (spekulativt) köper på sig billiga A-biljetter till London eller Bryssel och sedan avbokar dem än familjen som betalar lite extra för att åka till Split. Eller tänker jag helt fel?
Jag tror att de allra flesta affärsresor bokas några dagar eller max ett par veckor i förväg, när de billigare A/P/B-klasserna redan är slut, så de billiga A-klass-resorna är mer för privatpersoner... Även om många egna företagare på detta forum bokar långt i förväg så betänk att den stora massan frekventa affärsresenärer, de flesta jobbandes på större företag med sina resedirektiv, vare sig vet vart de skall resa eller bryr sig om att boka långt i förväg.
 

Agö

Medlem
Det känns som om det där är en mix av renodlade affärsdestinationer och sådana som har en viss mix. Det gör mig nämligen ganska orolig om SAS anser att Amsterdam, Paris, Rom, Hamburg, Manchester, Milano etc. är renodalde nöjesdestinationer. Och vilka är då att ses som affärsdestinationer: London, Bryssel, Berlin, Dusseldorf...

Det borde egentligen vara betydligt större risk att "snåla" affärsresenärer (spekulativt) köper på sig billiga A-biljetter till London eller Bryssel och sedan avbokar dem än familjen som betalar lite extra för att åka till Split. Eller tänker jag helt fel?
Dom allra flesta affärsresenärer bokar nog så pass sent ändå så att det inte är tal om billiga A-biljetter.

Destinationerna du nämner ovan är säkert affärsresenärsdestinationer. Men knappast under den tid som detta "test" avser.
 
Toppen