Senaste nytt

Plus eller Business? Dag resp natt? mm

John Mack

Medlem
Själv tycker jag det är svårt att jämföra hur mycket människor är villiga att betala för olika saker. För att göra en korrekt bedömning måste man känna till deras privatekonomi samt hur de prioriterar mellan olika varor/tjänster osv. Någon som har lätt att sova i en ekonomistol behöver ju inte betala för business och någon annan med väldigt mycket pengar kanske köper en firstbiljett utan att blinka osv.
 

Canadien

Medlem
ok tack har ingen form av eurobonus status men ni menar på att den alltså att sas plus på longhaul inte är värd att betala för förutom under kampanjer?

Jag menar att skillnaden är rätt liten mellan Plus och Go. Men alla bör givetvis skaffa sig en egen uppfattning. Personligen sitter jag hellre i Go 8 tim och kollar på några filmer på min iPad samt lägger 2000:- på en bra middag vid ankomst än att lägga de 2000:- på att uppgradera/köpa Plus. Dagflyg då. På nattflyg försöker jag enbart resa business om jag behöver sova, sover dåligt i både Plus och Go.
 

Resenaren55

Medlem
För mig kvittar det om det är kampanj eller inte. Handlar om vad skillnaden är mot GO. Är den liten tar vi alltid Plus. Hur mycket är "liten"? Det är upp till var och en.
Ser ofta rewiews så å Youtube typ men det är väldig få so berättar hur servicen är och om stolen och benutrymmet är vet ju att norwegian har nån form av premium economy på deras flygningar hur står det sig mot SAS plus?
 

Canadien

Medlem
Helst business begge veje. Men hvis det ikke kan lade sig gøre ville jeg flyve plus på dagturen og business om natten. Jeg kan ikke sove i Plus/Economy og prioriterer søvn mere end fri Champagne :)

Jag väljer också sömn främst numera, men detta har ändrats över åren. För 10 år sedan hade jag valt tvärtom. Och om ett par år till hoppas jag aldrig behöva välja :)
 
En grej jag tycker är bra med SAS Plus på longhaul är att det ingår två handbagage. Det är ganska förmånligt att köpa en billig Go Light-biljett och PlusGradea den till Plus och slippa köpa incheckat bagage om alla grejerna får plats i 2 handbagage och man inte har någon shorthaul connecting flight.
 
En grej jag tycker är bra med SAS Plus på longhaul är att det ingår två handbagage. Det är ganska förmånligt att köpa en billig Go Light-biljett och PlusGradea den till Plus och slippa köpa incheckat bagage om alla grejerna får plats i 2 handbagage och man inte har någon shorthaul connecting flight.

Bagagereglerna ändras väl inte för att man uppgraderar sin biljett?
 
Toppen