Senaste nytt

Plus eller Business? Dag resp natt? mm

Lauda 777

Medlem
Var man tvungen att välja antingen eller så att jag valt Business dit och Plus hem, Sas Business på EWR-ARN/CPH/OSL är inte jättekul. Seg middagsservering som tar flera timmar, frukosten är en förenklad variant som dessutom serveras flera timmar innan landning. Dessutom är flighten cirka 1 timme kortare än västerut så inte många timmar kvar till sömn.
 

mha321

Medlem
Skulle säga att det beror på vad man är ute efter. För business upplevelsen, absolut bättre västerut över Atlanten på de korta spåren.

Är målet att tex kunna gå direkt på jobb när man kommer fram skulle jag istället välja andra hållet. Skippa middagen eller ta något snabbt och skippa definitivt frukosten. Då hinner man med ett antal timmars sömn åtminstone. Och ur det perspektivet är skillnaden mindre åt andra hållet.
 

Resenaren55

Medlem
Hittade den här tråden som en ganska lämplig tråd Tycker ni att det är värt att boka SAS plus istället för SAS Go på long haul hittade bara massa gamla trådar om det här och har hört att SAS plus blivit sämre sen 2016 då senaste tråden om det var igång har hört att man nu inte längre får snacks på flygningen inge fri dricka
 

Canadien

Medlem
Hittade den här tråden som en ganska lämplig tråd Tycker ni att det är värt att boka SAS plus istället för SAS Go på long haul hittade bara massa gamla trådar om det här och har hört att SAS plus blivit sämre sen 2016 då senaste tråden om det var igång har hört att man nu inte längre får snacks på flygningen inge fri dricka

Fri dricka är det, men man får gå bak och hämta om man inte vill vänta 20-40 minuter på att de ska komma efter man plingat. Jag skulle aldrig betala normalpris för Plus longhaul, men om det är rea / Friends family så kan det funka. Mer än 3k extra för t o r är det inte värt anser jag.
 

Resenaren55

Medlem
Fri dricka är det, men man får gå bak och hämta om man inte vill vänta 20-40 minuter på att de ska komma efter man plingat. Jag skulle aldrig betala normalpris för Plus longhaul, men om det är rea / Friends family så kan det funka. Mer än 3k extra för t o r är det inte värt anser jag.
Helt ok med att man måste gå bak i planet för att hämta dricka brukar vara ganska skönt att kunna gå runt under en lång flygning...
 

mha321

Medlem
Fri dricka är det, men man får gå bak och hämta om man inte vill vänta 20-40 minuter på att de ska komma efter man plingat. Jag skulle aldrig betala normalpris för Plus longhaul, men om det är rea / Friends family så kan det funka. Mer än 3k extra för t o r är det inte värt anser jag.
Det kan vara mer värt det om man inte har status (lounge, fasttrack), eller om man behöver poängen för att skaffa sig/behålla status. Men om man redan har status och inte har stort behov av de baspoängen så håller jag helt med, jag skulle definivt inte betala ordinarie pris.
 

Lauda 777

Medlem
Hade nog inte heller betalt ordinarie pris. Däremot ska sägas att Plusstolen är riktigt skön att lounga i, bred och mjuk och ingen luftmadrasskänsla.
 

Resenaren55

Medlem
Hade nog inte heller betalt ordinarie pris. Däremot ska sägas att Plusstolen är riktigt skön att lounga i, bred och mjuk och ingen luftmadrasskänsla.
ok tack har ingen form av eurobonus status men ni menar på att den alltså att sas plus på longhaul inte är värd att betala för förutom under kampanjer?
 
Toppen