Senaste nytt

Platstillgång Arlanda-Bologna ToR

famhanssons

Medlem
Jag skulle behöva veta om någon av er har program för att se platstillgång i Economy för följande flighter. Jag ska boka 29 st och när man vänder sig till gruppbokning för både SAS och KLM är priset i mina ögon hutlöst. Lufthansa har inte gruppbokningar men jag tror ändå att det kommer bli billigare att boka allt själv. Hittills har jag fått ett pris hos SAS och KLM på ca 3.800:- per biljett.

Bologna.JPG
 

agehall

Medlem
Tyvärr går det inte. Ingen förutom bolagen själva (eller möjligen folk som säljer gruppresor) kan se om det finns 29 platser. GDSerna visar bara 9 om det finns minst 9 platser i en bokningsklass...
 

agehall

Medlem
Vet du om bolagen själv brukar svara på detta om man ringer direkt till dom?

Jag vet inte, men jag tror inte det. De vanliga bokningsagenterna ser bara samma siffror som vi ser i GDS och det krävs kontakt med revenue management eller liknande för att få veta exakt hur det ser ut, vilket de troligen inte vill tala om för folk i allmänhet.
 

FF#1

Medlem
Kan väl vara smart att inte skicka alla på samma plan om det är en jobbresa? Sas har ju öppet köp så det är ju bara att prova boka...
 

famhanssons

Medlem
Kan väl vara smart att inte skicka alla på samma plan om det är en jobbresa? Sas har ju öppet köp så det är ju bara att prova boka...
Du har naturligtvis rätt när det gäller arbetsresor. I det här fallet är det dotterns gympagrupp och då blir det mycket svårare att sära på dom. Troligtvis kommer det att bli så ändå. Tack för synpunkt och omtanke
 

Knucket

Medlem
Jag vet inte, men jag tror inte det. De vanliga bokningsagenterna ser bara samma siffror som vi ser i GDS och det krävs kontakt med revenue management eller liknande för att få veta exakt hur det ser ut, vilket de troligen inte vill tala om för folk i allmänhet.

När jag jobbade på SAS bokning för länge sedan, såg jag exakta antalet bokade på SAS flighter, men det är ingen information man lämnade ut till kunder.
 

Knucket

Medlem
Coolt! Du kunde alltså se att det fanns, säg, 50 platser kvar i en viss bokningsklass?

Med reservation att minnet är dåligt, så hade man full öppenhet iom att jag jobbade på Linjeflyg/SAS. Vi hade också en "spacecontrol" på Linjeflyg som hade hand godkännande av UM/pets/rullstolar mm innan den flyttades till CPH efter att SAS tagit över.
 
Toppen