Senaste nytt

Planering av inofficiell Lounge-hopping LHR T3 lördag 23 april 2022

Jonas F

Medlem
Nu kan jag inte kunna vara med på den här spännande turen men blir ändå intresserad av hur det går till att använda ett Termianl-5-boardingkort för att komma in i Terminal 3? Finns det beskrivet någonstans? @Ricci verkar ha testat en metod som funkade tidigare men inte just nu. Eller funkar det med transfer när man kommit in i Terminal 5?
 

Ricci

Medlem
Nu kan jag inte kunna vara med på den här spännande turen men blir ändå intresserad av hur det går till att använda ett Termianl-5-boardingkort för att komma in i Terminal 3? Finns det beskrivet någonstans? @Ricci verkar ha testat en metod som funkade tidigare men inte just nu. Eller funkar det med transfer när man kommit in i Terminal 5?
Jag tror det blir lättast att göra det som en vanlig transfer och säga i säkerhetskontrollen på T3 att man har ett ärende där typ "shopping".
Det jag testade på var från GF T5 till GF T3 utan att passera säkerhetskontrollen på T3.
Bussen skulle ha gått från T5B (Plan 0) till T3 enligt hemsidan, men nu fanns inte en buss som avgick där.
 

GOTBound

Medlem
Och där blev BA780 den 23e inställd. Jag bokade om mig till BA786 kl 19.25 i stället.

Fick mail om samma sak, EU 261-2004 gäller det för BA fortfarande? Det är 7dagar kvar innan avresan.

Får upp alternativet ovan.
Frågan är ju om det går att få andra alternativ om man ringer in? Tänker på Finnair flighten vid 18 och sen till Stockholm på söndag tex.

Boys, ni missar det uppenbara alternativet; BA0802 till GOT med undertecknad och @trekker, så löser ni även transfern till T3.
 
Toppen