Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 30 oktober 2021

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av palmen, 11 Januari 2021.

1. TheTravelGuy

TheTravelGuy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får helt enkelt avboka min resa till Korea och följa med på detta. Nu har jag hängt här i år och dagar, jag har gått ifrån att vara en sas junis till en vuxen som betalar fullpris.

VI SES DÄR!!!! :)

Flood, palmen, storbokstav och 5 andra gillar detta.
  2. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så ska det låta! Du kommer inte ångra dig!

Tommy och TheTravelGuy gillar detta.
  3. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då var jag också bokad !!
    Tittade lite på SAS direkt från CPH, men de ändrade tiderna fick mig att ändra mig.
    Tror jag är ensam från BC på flighterna till BCN på fredagen, men hur är det på söndagen BCN-FRA?
    upload_2021-9-8_21-21-2.png

Tommy, TheTravelGuy, palmen och 5 andra gillar detta.
  4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jodå, vi är flera stycken på LH1127. Just nu är det business ner till rad 11, så tror att BC är välrepresenterade ombord...

stopover, bnr, TheTravelGuy och 6 andra gillar detta.
  5. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Perfekt! Då kan vi dricka sprit och ljuga lite!

Sir Lemon, TheTravelGuy och Ricci gillar detta.
  6. CJR

CJR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul @GOTATH Då borde vi kunna inta lite champagne tillsammans i Air Frances nya lounge som @Berglund föredömligt har beskrivit! Hoppas även uppnå Flying blue silver från noll.

jerixon och GOTATH gillar detta.
  7. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där skulle va kul! Har ansökt om ledigt den helgen och ska ägna lördagen delvis åt att hitta resa och hotell i syfte att kunna delta om det inte blir alltför dyrt. Finns ngt hotell som särskilt rekommenderas enligt pris så lyxigt som möjligt utan att ruineras?

CJR gillar detta.
  8. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har tips på lämplig kampanj på flyg i business intra-Europe?

9. CJR

CJR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte någon kampanj kanske, men det billigaste jag hittar i Business är från ca 3,5 kSEK med Lufthansa.

10. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer, och är gärna med på middag! Min returresa går till Storbritannien, och nu är det mer eller mindre klart att det sammanlagda testkravet för resan då är reducerat till ett antigentest efter återkomst till UK. En anledning i sig att fira med en helgutflykt!

Just den helgen är slutet på den brittiska höstlovsveckan (October half term), vilket är ett skäl till att testkraven lättas just då. Inte av smittskyddsskäl alltså, utan för att inte reta upp väljarna (ännu mer). Det innebär dock att det är väldigt hårt tryck på återvändande British Airways-flyg den helgen, med priser därefter. BCN-LIS-LHR i business med TAP till något lägre pris än British Airways:s billigaste ekonomibiljetter på söndagen kändes därför som en idé. :D Självplågare kan istället få flyga Vueling BCN-LGW söndag kväll enkel väg för € 259,99! :confused: Förutsatt att man inte vill ha en biljett med incheckat bagage alltså, för då då går det upp till € 300,99! :eek:

Last edited: 18 September 2021
    CJR, Sir Lemon, Taggen och 4 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!