Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 29 oktober 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Oki, bra val av hotell alltså :). Hmm, inte bara billiga Plus som gått åt kan jag meddela...även Go (minus light) :(
Förra året var priserna galna med SAS, över 4500 i economy. Vi valde istället att boka med Lufthansa via Frankfurt för ungefär halva priset. Det kan vara läge att titta på andra bolag än SAS med andra ord.
Lufthansa verkar i dagsläget kosta ca 2700 kronor på vettiga tider i economy
 
Förra året var priserna galna med SAS, över 4500 i economy. Vi valde istället att boka med Lufthansa via Frankfurt för ungefär halva priset. Det kan vara läge att titta på andra bolag än SAS med andra ord.
Lufthansa verkar i dagsläget kosta ca 2700 kronor på vettiga tider i economy

Tack för tipset!:) jag såg det också igår - Tittade på LX över ZRH som också var i samma spann som LH. Tänkte hålla ut till imorgon kväll och satsa på Now or Never. Annars får det bli LH eller LX.
 

DanielKif

Medlem
Jag har flyget bokat(2.7k i plus) men avvaktar med hotell tills det kommer någon kampanj.
Jag har fortfarande inte varit med på någon träff och bara väntar på ett tillfälle som skulle passa innan resan för att se vilka udda filurer som häckar på BC :)
Måste säga att ni lobbat på bra för att få med oss rookies på en träff.

För 6 månader sedan skulle jag inte tänka tanken att lägga flera tusen på detta :)
 

011430121

Medlem
Jag har fortfarande inte varit med på någon träff och bara väntar på ett tillfälle som skulle passa innan resan för att se vilka udda filurer som häckar på BC :)
För 6 månader sedan skulle jag inte tänka tanken att lägga flera tusen på detta :)
Du lägger inte ut flera tusen, du får miljoner av erfarenhet och ett gäng nya bekantskaper. Om du vill träffa udda filurer blir du besviken.
 

jerixon

Medlem
Gick tyvärr inte att lösa! Trist då jag gärna träffat folk från BC och att kombinera det med min gamla hemstad hade varit nice. Får hoppas jag kan närvara någon annan gång!
 

Sofia

Medlem
Återskapar min post från förra årets tråd (tröttmössa, jag vet, tack @Dr. Miles! )

SAS håller på att skicka mail om ändrade avgångar, jag har fått tre mail sen jag bokade för inte alltför länge sen. Någon annan som får samma sak? Det här är min nuvarande rutt:
Flight/Date From - To Departure Arrival
SAS
SK485/28OCT16 Stockholm (Arlanda) - Oslo (Gardermoen) 07:00 08:00
SAS
SK4685/28OCT16 Oslo (Gardermoen) - Barcelona () 09:05 12:30
SAS
SK4686/31OCT16 Barcelona () - Oslo (Gardermoen) 13:15 16:40
SAS
SK1484/31OCT16 Oslo (Gardermoen) - Stockholm (Arlanda) 18:15 19:15
 

bnr

Medlem
@Sofia - de yrar väl lite. Har fått två mail hittills. Inget där SK4686 har avgångstid 13:15 intressant nog.
Orkar inte fästa så stor vikt vid det nu, får bry mig längre fram, så länge mailen jag får inte visar på något som inte kommer fungera (typ under MCT) så sitter jag lugnt i båten.
 

palmen

Moderator
För min del har det kommit mail 2 ggr om ändrad tid, bara några minuters ändran så inget jag brytt mig om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen