Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 28 oktober 2017

palmen

Moderator
Nu har jag också bokat, samma flyg som er (Palmen och Telelina). För mig och frun :) Var siktar vi på att bo någonstans? Vilket Hilton har ni bokat?
Inget bokat ännu, tror det kommer läggas in en backup bokning på DoubleTree mitt i stan och sen titta på att hyra en lägenhet nere i hamnen.
Mitt tips är att redan nu boka något boende som ni känner är ok (avboknignsbart) och om något ändrar sig så kan ni ju byta till det.
 

palmen

Moderator
1038kr t/r med Ryanair.... 1760kr med Norwegian. Billigt... Ah vänta nu, det var ju direktflyg. Då går det bort direkt!

Inget bokat hela hösten... Förutom FruBrandten till New York 24-28/10 så måste ordna barnvakt till MiniBrandten (4år då).

Edit: Jag antar att det är för stökigt att introducera henne för det här gänget på just Barcelonaträffen? Annars en perfekt anledning för henne att flyga lite business. :)

Fanns Austrian, Swiss och Lufthansa i olika kombinationer för 3100kr t/r i Business. Får försöka klämma in så många olika som möjligt känner jag.
De priserna med Norwegian fick inte jag när jag sökte, Får det till ca 3700 om man åker vettiga tider på fredag och söndag. Låter bättre att ta Lufthansa-gruppen i Business istället :).
Alla är välkomna på resan, oavsett ålder. Mycket av det som vi gjort tidigare år och troligtvis kommer att göra i år igen är dock inte helt barnvänliga aktiviteter. Finns ju dock inget som säger att man måste göra allt som alla andra. Förhoppningsvis har vi bra väder (omkring 20 grader och sol) och då passar ju stranden kanske bra för vissa, eller promenera i marinan. Vet inte hur kul det är för en 4-åring att sitta på en takbar och bara vara avslappnad, men det brukar väl aldrig gå någon nöd på barn om de får lite dricka och någon form av underhållning.
 

Valley

Medlem
Får se om det går att få ihop detta år.
Är kanske där nere några veckor tidigare. Men det går ju fler flyg.....
 
Jag reser ner torsdag kväll med Swiss och hem med Lufthansa. 3500kr i Business.
2017-10-26 ARN-ZRH LX1251
2017-10-26 ZRH-BCN LX1950
2017-10-29 BCN-MUC LH1811
2017-10-29 MUC-ARN LH2418

Hur bokade du den kombinationen? På Swiss web får jag bara fram Swissflygningar och Lufthansas web visar bara LHs egna flyg via München?
 
Toppen