Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 26 oktober 2019

Malu

Medlem
Brukar vara en intensiv period i min kalender varje år så jag har inte lyckats vara med en enda gång än :( - men har bokat Hilton Curio fredag till söndag och får se till att kombinera med höstlovsresan till Spanien på något smart sätt. Blockat i kalendern också. Count me in.
 

Flying Finn

Medlem
TripIt.jpg

Hmmm! ;)
 

palmen

Moderator
Jag förmodar smart casual funkar eller är det mera formellt? :)

Jo, även en kuf från Finland kanske gör sin debut.
Vill du komma i shorts och t-shirt kommer nog ingen bry sig. Vi har ingen klädkod eller liknande att förhålla sig till mer än hel och ren,samt sunt förnuft.

Har man tur är det ju varmt dagtid även om det kan vara kallt på kvällen.
 

Flying Finn

Medlem
Vill du komma i shorts och t-shirt kommer nog ingen bry sig. Vi har ingen klädkod eller liknande att förhålla sig till mer än hel och ren,samt sunt förnuft.

Har inte använt shorts på ett par tiotal år. :) Tänkte att det är informellt, men ville ju kolla först. Det skulle vara pinsamt att se ut som en luffare i skillnad till de övriga.

Om mitt indirekta svar med bilden från TripIt inte var tilltäckligt direkt på saken, så kan jag tippsa att det är klappat och klart för min del.

BA award.jpg

Nu är jag 25 500 Avios och 36,55 € fattigare och kan endast anklaga er för att jag spenderar på något som kan vara antingen kanon eller rysligt tråkigt. :p

Det här blev min första award-bokning någonsin. :) Och jo, jag tror nog det blir på riktigt en trevlig weekend. I fall någon av er flyger via LHR med BA/IB, så kan jag gästa +1 till Galleries First. Tog senare flyget till BCN för att hinna lite avnjuta av mitt återställda BAEC Gold-kort.

Tänkte först flyga igen med LATAM på FRA-MAD som en kvalitetsoptimering (det är ju ändå en BC.se-träff vi talar om), men ville inte övernatta i Madrid. Dessutom så tycks tåget kosta typ Storbritannien. Bokade en mera optimal tidtabell.

Bokade ibis Styles Barcelona Centre för tre nätter (tor-sön). Hade lite svårigheter med att avgöra vilket av Accors alla hotell jag skulle välja. Priset och läget tyckte jag var förnuftigt. Bokade flexibelt så kan alltid byta åsikt senare.

IB BCN-MAD.jpg
IB MAD-BRU-HEL.jpg

Fick boka två skilda biljetter, eftersom Iberias IT tycks inte förstå sig på att kombinera två olika fares... :rolleyes: Så flyger BCN-MAD för 45,33 € (billigare än tåget) och så MAD-BRU-HEL för 156,36 €. Fick ringa till AY för min sittplats på nödutgångsraden för BRU-HEL. Flygena med IB fick jag direkt fixade med mitt OWS-status.

Det tänkte först bli KLM via AMS tillbaka, men den här tidtabellen blir bättre. Det blir säkert inte tidigt att sova på lördagen. :D
 
Toppen