Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 25 oktober 2014

Najk

Medlem
Ok - här är en liten uppdatering:

@telelina
@Magino
@nota bene + 1
@rob74
@palmen + 4
@SeaPlanePilot
@rvarttinen +1

Totalt är vi nu 13 personer ... pga jobbet blev det lite sent nu på eftermiddagen, så jag kollar på måndagsmorgon bokningsläget med restaurangen. Tar också och sätter en deadline, men det blir troligen i nästa vecka. Nu är det snart dax å' gå' ... annat hägrar ...

Jag kommer också gärna på middagen.
Ska vara i Barcelona den veckan i jobbet men bokade flyg ner på lördagen för att kunna vara med.
 

rvarttinen

Medlem
Hej igen alla glada!

Nu är det dags att välja lite... vid stora grupper finns det två menyer att välja på, enligt svar från restaurangen:

For big groups like yours we can offer you two different options:
- a group menu for 35 euros per person which includes starters to share, a main dish to choose between a fish and a meat, dessert, house wine, water, bread and coffee.

- a tasting menu for 44 euros each person which includes 7 courses selected by the chef ( 3 starters, a fish, a meat and two desserts). It also includes a glass of sweet wine with the dessert and water but no other beverages.


Vad tycker ni? Jag skulle nog föreslå den första menyn, den för € 35. Kolla gärna in deras ordinarie meny för att se vad de brukar åstadkomma ... Vidare, i och med att det börjar dra ihop så är deadline nu på fredag. Det tycks mig som om följande personer är med på "listan":

@telelina
@Magino
@nota bene + 1
@rob74
@palmen + 4
@SeaPlanePilot
@Najk
@dalton
@rvarttinen +1

Wow - 15 personer! Om jag inte hör något annat innan EoB fredag så blir dessa personer som bokas. Givetvis, om det skulle strula till sig och någon för förhinder så går det att ändra i bokningen, men det kan bli svårt att lägga till någon (lättare att "downsiza") och inte alltför sent.
 

rvarttinen

Medlem
...
Vad tycker ni? Jag skulle nog föreslå den första menyn, den för € 35. Kolla gärna in deras ordinarie meny för att se vad de brukar åstadkomma ... Vidare, i och med att det börjar dra ihop så är deadline nu på fredag. Det tycks mig som om följande personer är med på "listan":

@telelina
@Magino
@nota bene + 1
@rob74
@palmen + 4
@SeaPlanePilot
@Najk
@dalton
@rvarttinen +1

Wow - 15 personer! Om jag inte hör något annat innan EoB fredag så blir dessa personer som bokas. Givetvis, om det skulle strula till sig och någon för förhinder så går det att ändra i bokningen, men det kan bli svårt att lägga till någon (lättare att "downsiza") och inte alltför sent.

Sorry! Vi behöver tididgarelägga deadline med en dag - på fredag är jag i Berlin. Var för snabb, och glömsk ...

Så; på torsdag eftermiddag så bokar jag in oss ... och beställer den meny som vi bestämmer.
 

Jacob

Medlem
Jag har redan från starten anmält intresse till Telelina och har fortsatt tanken att komma med, precis som förra året. Så sätt upp mig på listan.

Dock ser det ut att bli en rejäl portion resor i oktober, har fyra preliminärt inbokade resor redan nu, så får avvakta lite med tider till det närmar sig och jag har bättre koll på planeringen.

Första menyn fungerar fint.
 
Toppen