Senaste nytt

[INSTÄLLD]Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 24 oktober 2020

palmen

Moderator
Ouch.... Hilton har stuckit iväg till ca 200 EUR per natt just nu och inga vettiga poängpriser....
Det är ju standardpriser i Barcelona för Hilton.
Jag tittade crown plaza, låg på 600-700€. Bokade istället ett av hotellen nere i hamnen för 2000 per natt, finns från typ 4500 för 3 nätter där omkring.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

palmen

Moderator
Med tanke på läget i världen just nu får vi nog se lite hur det blir med denna träff.
Läser man följande artikel från Marca så öppnar de kanske inte upp för turism förrän nästa år. Hur seriös som tidning de är låter jag vara osagt.
Coronavirus: Spain will not allow tourism, culture or leisure until Christmas | MARCA in English

Jag hoppas att denna träff blir av i år, men mycket kan komma att ändras till både det bättre och sämre de närmsta 6 månaderna så vi får hålla allt lite öppet.
Normalt sätt har restaurang bokats tidigast 2 månader innan så ingen stress för det.
 

marbe166

Medlem
Det går att boka Lufthansa business torsdag - söndag för runt 4000 kr. Frågan är om man vågar boka redan nu?

Med tanke på att de ger en engångsmöjlighet att boka om gratis om man bokar innan 30 juni så kan man väl känna att det är ganska lugnt.

For bookings made until 30 June 2020, the Lufthansa Group airlines waive the rebooking fees for all newly booked flights worldwide and offer a one-time rebooking free of charge – regardless of the conditions of the original fare purchased.

Start of travel must be until 31 December 2021. The rebooking must be done before the original start of travel. If the original fare is not available anymore, the fare difference must be paid.

If your flight has been cancelled, you have the following choices:
You can rebook free of charge to an alternative flight to the same destination and within the same travel class.
Your ticket will remain valid and you can use it towards a future flight. Latest start of travel is 31 December 2021. If you would like to choose this option, please get in touch with us, latest by 31 January 2021. You can also change your destination and your travel class. Please note, that in these cases, an additional payment might be necessary, e.g. if you change to a higher travel class.

https://www.lufthansa.com/de/en/local-page/rebooking-options
 
Toppen