Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 24 oktober 2020

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av palmen, 5 Mars 2020.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Hola!

Dags för vår 8:e inofficiella resa till Barcelona!
    Senaste 2 åren har vi varit omkring 30 personer från BC på middag i Barcelona, lördagen i oktober då det är tidsomställning. Det hela startade för 8 år sedannär några vänner åkte till Barcelona en weekend och med åren blir vi bara fler och fler vänner som åker ner för denna middag!
    Har du aldrig varit på en BC-träff tidigare är detta ett perfekt tillfälle att träffa lite folk som gillar resor, alla är välkomna nya som gamla vänner.

NÄR:
    Helgen den 23-25 oktober. Vill ni stanna längre eller kortare är det inget problem men se till att vara där under middagen lördag den 24 oktober! (Och gärna fredagen med )
    VAR: Barcelona. Middag lördag kväll.
    HUR: Åk dit med ditt favoritbolag eller där du tjänar mest poäng.
    BOENDE: Upp till var och en att boka, tidigare år har vi hyrt lägenheter eller bott på hotell.

Middag 24e oktober
    Restaurang:
    TBD
    Adress: TBD

Det har blivit en tradition att några av oss på Businessclass.se åker till Barcelona under senhösten för att äta och dricka gott och umgås med nya och gamla vänner. I år är inget undantag . Vill ni läsa om tidigare resor kan ni titta på följande trådar:
    Planering av BC.se träff i Barcelona lördag 9:e november. Perfekt för Mileage run! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 25 oktober 2014 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 31 oktober 2015 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 29 oktober 2016 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 28 oktober 2017 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 27 oktober 2018 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 26 oktober 2019 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Årets middag är planerad till 24:e oktober, vilken restaurang det blir är inte bestämt ännu. Har ni något förslag får ni gärna hjälpa till med bokning när det närmar sig. Något trevligt tapasställe utan vita dukar siktar vi på. Set de Born som vi varit på senaste 2 åren har fungerat bra, men skadar inte att sondera terrängen.

Det är upp till var och en hur och när man vill ta sig dit, många kommer att åka fredag-söndag, andra tar långweekends. Med tanke på rådande Corona-situation i världen så har jag perosnligen inte bokat några biljetter ännu, jag chansar helt enkelt på att det kommer att komma reor från flygbolagen när Corona förhoppningsvis "tar slut". Målet är att åka ner på torsdag och hem söndag för min del, natten till söndag ställer vi tillbaka klockan 1h vilket gör det lite enklare att komam upp till flighten på söndag.

Vi kommer att följa tidigare års vinnande koncept, det innebär en "inofficiell" middag fredag kväll på Cervezeria Catalana samt besök på något/några av följande ställen:

· Takbaren 1881 per SAGARDI på museet Museu d'Història de Catalunya

· Takbaren på hotell Duquesa Cardona

· "Cavabaren" Can Paixano (La Xampanyeria) nere vid hamnen

· Super super bar, bästa bartenders och grymma GT

· Cervezeria BierCab, grymt ställe för öl

· Garage Beer Co annat ölställe

Ses vi inte förr så hoppas jag att vi ses i Barcelona :).
    Skriv gärna i tråden om ni har för avsikt att komma ner på middagen så vi vet hur många vi ska försöka boka bord för. Att hitta en restaurang som tar 30 personer är inte alltid det enklaste.

Gru, Gizmokvack, rob74 och 13 andra gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har som sagt inte bokat något ännu vad det gäller flyg, men målet är att åka ner torsdag förmiddag för att få lite mer tid i Barcelona på torsdag kväll.

Antingen blir det väl en kombo med Lufthansa/Swiss som vanligt eller en tripp via London med British Airways för att testa lite First-lounger på vägen.

3. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske på mig i år! Skall planera lite!

4. IPC_Mataveri

IPC_Mataveri Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokat för mig o fru IPC med Swiss,

Torsdag
    ARN - ZRH LX1249
    ZRH - BCN LX1956

Söndag
    BCN - ZRH LX1953
    ZRH - ARN LX1250

Hotell: FetHilton.

SeaPlanePilot, Nemo, aruba1 och 2 andra gillar detta.
  5. Sir Karlsson

Sir Karlsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer + 1 på middagen.

aruba1, Ricci, Martin Gren och 1 annan gillar detta.
  6. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokat för mig och @Susanne

Torsdag
    ARN - ZRH LX1249
    ZRH - BCN LX1956

Söndag
    BCN - ZRH LX1953
    ZRH - ARN LX1250

Hotell: FetHilton.

SeaPlanePilot, Nemo, aruba1 och 3 andra gillar detta.
  7. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer

SeaPlanePilot, Nemo, aruba1 och 1 annan gillar detta.
  8. FetHilton har gjort ett mycket bra jobb med renovering. Fick ett grymt rum denna veckan: King Executive Panorama Suite. Bästa rummet jag har haft här.

aruba1, jerixon och Tommy gillar detta.
  9. marbe166

marbe166 Medlem

Jag planerar att komma torsdag-söndag. Har bokat Hotell Santa Marta nere nära vattnet och våra vanliga vattenhål. Avvaktar med flighter än så länge.

SeaPlanePilot, aruba1 och Mikael Stillman gillar detta.
  10. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har som vanligt för avsikt att komma men mycket för tidigt för att boka något =)

rvarttinen och 011430121 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!