Senaste nytt

Planering av en jorden runt resa

Dr. Miles

Expert
Klarar du av att få ihop en bra första klass rutt med Skyteam också? :)

Air France, Korean Air, China Airlines och China Southern har första klass.
Det är lite utmaning, för det är hög koncentration av flygbolag i Fjärran Östern, men bara Air France i resten av världen.
Men typ så här:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Paris-Guangzhou: Air France First
Guangzhou-Auckland: China Southern First
Auckland-Seoul: Korean Air First
Seoul-Taipei: Korean Air First
Taipei-Los Angeles: China Airlines First
Los Angeles-Paris: Air France First


Lite osäker på China Eastern. Delta har väl inte första klass?
Ja, det verkar som de inte har First class på internationella flygningar.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
All right. Man lär sig varje dag. :)
Jag kollade bokningsklass F och inte kunde hitta platstillgångar, så utslutade jag att de inte hade någon First class.
Jag ser nu att de har bokningsklasser P och A som jag tror att det är för First class, korrekt?
Har inte koll på Air Tahiti Nuis bokningsklasser men första klass har de garanterat.
Jag har tidigare kämpat med att försöka klämma in det på Auckland-Papeete, lyckades nästan för något år sedan.

Riktigt stökigt med bara en första rad. Stolarna ser lite slitna ut, men som Jacob sa att First behöver inte alltid innehålla massa bling bling.

First Class Air Tahiti Nui
Om jag tänker tillbaka på allt jag gjort i flygväg så kan jag konstatera det där med stolar, funktioner, antal knappar man kunde trycka på osv tenderar att blekna bort. Det som stannar är service och bemötande, de fantastiska flygvärdinnor man mött som verkligen visste vad de höll på med och helt enkelt gjorde ett förbaskat bra jobb. Uppmärksamhet, flexibilitet, provaktivitet, finess på saker och ting... Det är vad man minns.

Här finns förresten en trip report från Air Tahiti Nui första klass:
http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/90241/

Ser inte alls illa ut!
 

ARN-MIA

Medlem
Är det möjligt att kunna starta en AONE6 från Seychellerna (SEZ)?

Priset på en RTW med start där ligger på 4.733 USD + skatter i First class
 
Toppen