Senaste nytt

Planering av BC.se träff i Barcelona lördag 9:e november. Perfekt för Mileage run!

agehall

Medlem
Åka till Barcelona när dom spelar bortamatch den helgen? Vad är det för planering.. :p

Bortamatch i Barcelona är väl inte fel..? :)

Jag har en läskig känsla av att jag är upptagen den där helgen, men jag har inget uppskrivet i kalendern. Jag törs inte säga varken bu eller bä änsålänge, men det vore galet skoj att dyka upp.
 
Min resa ner bokad.

Utresa fr 8 nov 2013
07:00 - 08:05 SK485 (bekräftad) Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Oslo, Gardermoen
Bokningsklass: SAS Plus | Sittplats: 1F |

Mellanlandning i: Oslo 0:55

09:00 - 12:25 SK4685 (bekräftad) Oslo, Gardermoen - Barcelona, Flygplats (Terminal 1)
Bokningsklass: SAS Plus | Sittplats: 1F |


Hemresa sö 10 nov 2013
12:35 - 15:55 SK4686 (bekräftad) Barcelona, Flygplats (Terminal 1) - Oslo, Gardermoen
Bokningsklass: SAS Plus | Sittplats: 1D |

Mellanlandning i: Oslo 2:15

18:10 - 19:10 SK1484 (bekräftad) Oslo, Gardermoen - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
Bokningsklass: SAS Plus | Sittplats: 2A |
 
Någon som har tips på passande hotell? Jag har sökt lite och hittar bra hotell med priserna mellan 1200-1700 SEK för två nätter medans hotell som Hilton ligger på de dubbla nästan.

Återkommer snart med några förslag jag hittat!
 

palmen

Moderator
A-klass är slut på BCN-OSL nu, finns på de andra flighterna :(
Hur gör man nu?

Man skulle ha bokat imorse innan man viste om man fick ledigt eller ej
 

Dr. Miles

Expert
A-klass är slut på BCN-OSL nu, finns på de andra flighterna :(
Hur gör man nu?
Inte lika bra poängintjäning till SAS men SWISS Business Saver kostar ca 4.600 SEK inkl. skatter.
Fare basis: PSWISSSE

Glöm inte att SWISS kör married segments. Dvs du måste söka platstillgång på Stockholm-Barcelona och inte Stockholm-Zurich + Zurich-Barcelona.

Man skulle ha bokat imorse innan man viste om man fick ledigt eller ej
Du kunde ha bokat och avbokat inom 24 timmar. Man lär sig av misstaget (mig inkluderat).
 

palmen

Moderator
Inte lika bra poängintjäning till SAS men SWISS Business Saver kostar ca 4.600 SEK inkl. skatter.
Fare basis: PSWISSSE

Glöm inte att SWISS kör married segments. Dvs du måste söka platstillgång på Stockholm-Barcelona och inte Stockholm-Zurich + Zurich-Barcelona.


Du kunde ha bokat och avbokat inom 24 timmar. Man lär sig av misstaget (mig inkluderat).

Jo jag funderade på det imorse också men bestämde att vänta, stod inget på sas bokningssida att det var få platser kvar till detta pris.

Det går att åka med sas för 2500 på hemresan men då får man vänta ytterligare 2 timmar i oslo, någon som vet vad man har för möjlighet att få en ombokning till tidigare flighten i mån av plats? Förmånerna på planet i SAS+ är inget jag bryr mig om på sista sträckan osl-arn.
 

palmen

Moderator
Norwegian och Vueling direktflyg hem kostar ca 1000 kronor, även om det inte är det roligaste alternativet.

Alternativen med Swiss är tyvärr dåliga, långa connections och fel tider att resa.
 

Dr. Miles

Expert
Norwegian och Vueling direktflyg hem kostar ca 1000 kronor, även om det inte är det roligaste alternativet.

Alternativen med Swiss är tyvärr dåliga, långa connections och fel tider att resa.

Du kan också kombinera med Austrians fare (PNC67E5S) eller Lufthansas fare (PNC67E5S).
 
Toppen