Senaste nytt

Plane spotting på Arlanda

cmj

Medlem
Spotting i München kan också rekommenderas....där finns det en "höjd" och man kan ha koll på båda banorna samtidigt. Man kan även stå uppe på taket till "Lufthansa Terminalen" a.k.a Terminal 2. (även här ifrån har man bra utsikt över båda banorna.
 

jtq

Medlem
Vi fick en lyckad dag på Arlanda vid utsiktsplats A och såg Thai-jumbon starta mot oss. Kollade vilken bana som användes för dagen via flightradar24.com och var ute i god tid och fick se några mindre plan starta först vilket verkligen får en att förstå hur stor jumbon är, riktigt mäktigt att se den taxa ut mellan terminalbyggnaderna.

Blir helt klart en repris på denna utflykt!
 

Agö

Medlem
Vi fick en lyckad dag på Arlanda vid utsiktsplats A och såg Thai-jumbon starta mot oss. Kollade vilken bana som användes för dagen via flightradar24.com och var ute i god tid och fick se några mindre plan starta först vilket verkligen får en att förstå hur stor jumbon är, riktigt mäktigt att se den taxa ut mellan terminalbyggnaderna.

Blir helt klart en repris på denna utflykt!

Var ni där i lördags? Tyckte jag såg far och son vid tornet när jag landade med SK007 kl 13:10...!
 

jtq

Medlem
Det hade varit kul om det var så men vi anlände kl 14 och stod i södra änden av bana 1 tillsammans med en massa andra människor så det var nog någon annan du såg. I fortsättningen ska jag alltid boka fönsterplats på vänster sida när jag flyger Thai så man kan plane spotter spotta lite vid starten :)
 
Toppen