Senaste nytt

Plötsligt så händer det.....inbrott i väskan...

Ricci

Medlem
Under alla år som jag rest och checkat in bagage har jag aldrig haft inbrott i mitt bagage...

Om jag inte rest med min dykbag (som alltid är låst) har jag aldrig i princip låst mitt incheckade bagage. Av olika anledningar så låste jag mitt bagage när jag skulle resa från Saigon.....

Framkommen på hotellet i HKG (från SGD-BKK-HKG) ser jag att man brutit upp mitt lilla lås....
Jag ser att man gått igen olika necessärer som jag hade där och rotat runt i fack som inte varit låsta.....
Inga av mina saker, smustsiga kläder, present från Intercontinental eller i synnerhet mina MFF-kläder:rolleyes:var intresse för dessa tjuvar.....
Tycker nog att de kunde tagit minst en smutsig MFF-sak med sig....:cool: dvs dålig stil har de...

Sedan kom jag på att man kanske inte får lov att låsa sitt bagage om man resor från Vietnamn, någon som vet?
 

Sahlen

Medlem
Hade några flighter till/från/inom Vietnam med två olåsta incheckade väskor i februari i år. Vi märkte inga spår av att någon varit in i väskorna.
 

Direktorn

Medlem
Reste i Maj mellan SGN-SIN. Har ett litet TSA-lås som var låst och enkelt kan brytas upp. Ingen åverkan. Verkar som ett medvetet försök till stöld på din väska.
 

Charlie D

Medlem
Vietnam är lurigt...blivit av med en del prylar från incheckat baggage så som solglasögon och dyligt vid flyg från HAN/SGN.
 

JohanA

Medlem
Under alla år som jag rest och checkat in bagage har jag aldrig haft inbrott i mitt bagage...

Om jag inte rest med min dykbag (som alltid är låst) har jag aldrig i princip låst mitt incheckade bagage. Av olika anledningar så låste jag mitt bagage när jag skulle resa från Saigon.....

Framkommen på hotellet i HKG (från SGD-BKK-HKG) ser jag att man brutit upp mitt lilla lås....
Jag ser att man gått igen olika necessärer som jag hade där och rotat runt i fack som inte varit låsta.....
Inga av mina saker, smustsiga kläder, present från Intercontinental eller i synnerhet mina MFF-kläder:rolleyes:var intresse för dessa tjuvar.....
Tycker nog att de kunde tagit minst en smutsig MFF-sak med sig....:cool: dvs dålig stil har de...

Sedan kom jag på att man kanske inte får lov att låsa sitt bagage om man resor från Vietnamn, någon som vet?
Hur vet du att det är inbrott? Större sannolikhet att de gjort en extra kontroll av ditt bagage från en säkerhets- och/eller smugglingsaspekt.
 

taxvalp

Medlem
Jag har också varit med om uppbruten väska i trakten, dock på väg dit IST-SGN. Väskan tydligt uppbruten (TSA-lås) men inget uppenbart som saknades. Fick ny väska från Turkish.
 

pep

Medlem
Vietnam: Til og Fra og på indenrigs har jeg aldrig oplevet / opdaget indbrud i mine kufferter. Men pas på kontanter i bagagen på hotellerne...
 

AndersSt

Medlem
Jag tycker mig se ett tydligt mönster kring när min incheckade väska öppnas för inspektion. Senast jag var i USA hade jag 9 flaskor såser med mig hem, i bubbelplast och ziplockpåsar. Det väckte tydligen deras intresse på röntgen.

En annan gång hade jag en 1kg påse med raffinerat rörsocker med mig från Brasilien, när jag kom hem var det ett litet hål i påsen och en lapp informerade om att man inspekterat väskan. (Det är svårt att få tag i vitt socker från sockerrör i Sverige, det mesta är råsocker)

Jag har TSA-lås på väskorna men har standardkoden 000 och låser aldrig. Checkar i och för sig aldrig in något värdefullt.
 
Toppen