Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Dawes

Medlem
There is always a first.
Går in i Galleries First LHR T3 och det piper i scannern. Uppgradera till Business på BA790, tyvärr blev jag av med fönster nödutgång mot gångplats. Väl ombord så vill han vid fönstret byta till min plats så jag får fönster, även om det är lite trångt för benen.

Den här dagen har börjat riktigt bra. Om någon i Göteborg vill dricka öl innan Rammstein konserten är det bara säga till!
Kvällen lär inte sluta sämre, kan bara önska dig mycket nöje och håll i hatten!
 

Sticktown

Medlem
Flygbolag: Austrian
Rutt: AGP-VIE
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business Class
Antal passagerare: 1
När: 10 Juli
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBG

Positiv överraskning i gaten för mig (övriga tre i familjen höll sig för skratt). En utmärkt möjlighet att för första gången få prova på Austrians business class intra Europa. Bemötande och service var genomgående under hela flighten helt fantastiskt tycker jag. Gardinen fördragen under hela flighten.

Maten, nja lite si så där får jag nog säga. Nån tunnt skivad korv med en ganska torr röstiliknande historia och en visserligen jättegod spenatröra till. Helt ok men ingen gourmetupplevelse. En god österrikisk riesling till. I motsats till Swiss så serverar de inte riktig champagne ombord, och på inrådan av min stolsgranne (jadå seat block emellan) så var det klokast att avstå den och köra på det stilla vita istället för att testa det mousserande. En god chokladkaka till efterrätt. Kaffe serverat i en god porslinskopp och en cognac till det. När jag bad om en cognac till visste inte pursern hur hon skulle vrida och vända på sig för att ursäkta att de bara hade fått lastat en enda liten miniatyrflaska. Hon ursäktade sig så innerligt att så skulle det verkligen inte gå till och tyckte att jag borde skicka in ett klagomål till austrian. Det har jag dock inte prioriterat än så länge. :)

När jag senare bad om en gin tonic blev situationen för pursern närmast outhärdlig då hon blev tvungen att meddela att de inte fått lastat någon is på planet. Kunde jag möjligen tänka mig att dricka den utan is?

Som sagt, maten kunde varit bättre, men överlag fullt tillfredsställande, och servicen kanske den bästa jag fått inom Europa (kan iofs bara jämföra med LH, Swiss, och så SAS plus då...). Helt klart att jag skulle överväga att flyga business med austrian igen.

IMG_20220710_141549.jpg
 
Flygbolag: SAS
Rutt: EWR (New York) - ARN
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: SAS plus
Antal passagerare: 1 (+1 kollega på annan bokningsreferens)
När: 31 juli
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBG

Blev flyttad uppåt, ville sitta med min kollega som åker på annan referens. Vid incheckningen flyttade de då även upp kollegan som har EBS.
 

Tur-Ture

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: ARN - EWR
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: SAS plus
Antal passagerare: 5 (på 3 olika bokningar)
När: 24'e Augusti
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBG (en av oss)

Hade bokat billigast möjligt för familjen för en weekend (4st på 2 award bokningar 2-4-1 och en på SAS youth biljett), försökte välja säten 36 timmar innan avgång men det gick inte att spara valen vi gjorde. När online incheckningen öppnade så var hela familjen seatade på rad 20, mycket trevligt. Lite konstigt att dom hittade oss på 3 olika bokingsnummer men det var väl antagligen för att jag var inloggad när jag gjorde bokningarna. Planet var helt fullt.
 

Tomas E

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: ARN-BER
Ursprungskabin: Go
Uppgraderad kabin: Plus
Antal passagerare: 1
När: idag
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBD

Blev uppgraderad vid boarding. Lustigt att det händer när jag åker en annan sträcka än min vanliga, för det har aldrig hänt mig på ARN-LHR. Det var en mycket fullsatt CRJ-900 så jag antar att någon har köpt en dyr Go-biljett i ett sent skede. Tänkte att "jag har ju nyss ätit frukost i loungen", men det var tydligen lunchdags i Plus. Hedh-Escalante-praliner ingick, men fastnade inte på bild.
88F67DA7-7FD2-4E01-B5BA-1E533B3ED4C4.jpeg
 

KED

Medlem
Flygbolag: SAS
Flygplan:A320
Rutt:LLA-Arn
Ursprungskabin:SAS GO
Uppgraderad kabin:SAS Plus
Antal passagerare:1
När:26/12
Status hos något flygbolags bonusprogram:EBD
Bokningsklass på biljetten:SAS GO smart (U)
Ny seating i gate. En närmast fullbokad flight. 1 av 4 i samma bokning uppgraderad (enda EBD)
 

Rogbjo

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: MIA-ARN
Ursprungskabin: Plus
Uppgraderad kabin: Business Class
Antal passagerare: 2
När: 1 januari 2023
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBD

Fick mail om fri uppgradering ett par timmar innan check in, fick mittenplatserna i bakre kabinen på A350 vilket var en bra upplevelse. Verkade vara fler som åkt framåt i planet då det togs väldigt mycket selfies…
 

sembl

Medlem
Flygbolag: American Airlines
Rutt: JFK-SFO
Ursprungskabin: Business
Uppgraderad kabin: Flagship First
Antal passagerare: 1
När: 30 december 2022
Status hos något flygbolags bonusprogram: BA Gold

Som vanligt så väntar jag med att boarda sist då det finns gott om utrymme för bagage på dessa A321T i 2-2 seating.

Kommer till mitt säte 7A och ser en äldra dam prata med en herre på 6B. Erbjuder min plats få jag misstänker att de är ett par och är jättetacksamma att få sitta tillsammans. Sätter mig ner på 6B och packar upp kudde etc som ligger på stolen innan jag hör Mr Sembl in 7A medan de tittar på kvinnan. Jag räcker upp handen och hon pekar på mig.

Entertainment system is broken, you can move to 4A. Så jag flyttar till 4A från 6B som är 1-1.
 

henke12

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: MIA-ARN
Ursprungskabin: Plus
Uppgraderad kabin: Business Class
Antal passagerare: 2
När: 1 januari 2023
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBD

Fick mail om fri uppgradering ett par timmar innan check in, fick mittenplatserna i bakre kabinen på A350 vilket var en bra upplevelse. Verkade vara fler som åkt framåt i planet då det togs väldigt mycket selfies…
Lyckad plusgrade/CU?
I så fall fel tråd :)
 
Toppen