Senaste nytt

Plötsligt händer det från Business till First

011430121

Medlem
Stackars dig @011430121 , det där är ju sämre än SAS gamla business. ;)
Jag har rest i BA First förr, det är ju precis som @agehall brukar säga en bättre businssclass avdelning. Jag är förtjust i SAS nya businessclass kabin, tycker även deras menyer är bra.
Har dock aldrig provat LH First, så där får jag hänvisa till andra.
Har fyra F ben med TG i höst.
 

AABack2ARN

Medlem
1:40 in så kan man se 2st uppgraderade till club world.

Undrar för övrigt om de lika tydligt skriver ut om en passagerare är nedgraderad?

Funderar lite på hur mycket information det är vettigt att kabinpersonalen skall se... I synnerhet när det kommer till personer vars förehavanden är intressanta för den nyfikna allmänheten!
 

Alf

Medlem
Visa bifogad bild 51954 Blev i dag uppgraderad från en Oslo Rea bokning från C till F resan är med BA 49.
Betalade ca 5,100:- SEK för biljetten
Tack @doc för att du rekommenderade detta fina och punktliga bolag.

Snyggt, det är bara att gratulera. Det är ungefär samma pris som jag betalat på en awardresa till USA i F med BA. Blev dessutom nergraderad pga av flygplanbyte men lyckades med stora ansträngningar bli ombokad till F på en senare flight. Dessutom får ju du poäng för resan. Poängen på BA känns inte alls prisvärd pga av deras höga avgifter på sina flygningar.
 

agehall

Medlem
Gratulerar. Står det så där charmigt "INVOL OP-UP" (eller snarlikt) på boatrdingkortet även när man blir uppgraderad till First, eller är det enbart när man hamnar i Club World eller World Traveller Plus?
Det stod något sådant på mitt boardingkort när jag fick en opup till F.

Oavsett så lär personalen se allt de behöver i sin iPad, så det spelar nog ingen roll vad det står på boardingkortet.
 

AABack2ARN

Medlem
Oavsett så lär personalen se allt de behöver i sin iPad, så det spelar nog ingen roll vad det står på boardingkortet.

Det tror jag med. Jag tycker bara det är lite förundransvärt att de måste "skrika" ut att passageraren är uppgraderad till alla man behöver visa boardingkortet för - inklusive när du skall handla något...
 

agehall

Medlem
Det tror jag med. Jag tycker bara det är lite förundransvärt att de måste "skrika" ut att passageraren är uppgraderad till alla man behöver visa boardingkortet för - inklusive när du skall handla något...

Jag tror att det är för att tydliggöra för passageraren vad som har hänt. Det gör kanske att några förstår att de inte bör få poäng för den kabin de flyger i utan för den de bokat...
 

Senator

Moderator
Snyggt, det är bara att gratulera. Det är ungefär samma pris som jag betalat på en awardresa till USA i F med BA. Blev dessutom nergraderad pga av flygplanbyte men lyckades med stora ansträngningar bli ombokad till F på en senare flight. Dessutom får ju du poäng för resan. Poängen på BA känns inte alls prisvärd pga av deras höga avgifter på sina flygningar.

Beror helt på vad poängen används till.. Jag använder som oftast mina till uppgraderingar eller med t.ex. inrikes med AA i USA, eller fyndar lite Asienresor med Cathay.

BA Comair två pers från MRU till JNB i Club kostade totalt 34' Avios + 700kr.. Anser jag som ett fynd för en flight på 4t.

Sedan att ARN-LHR-JNB i Club + First och hem JNB-LHR-ARN i Club kostade 190' Avios + 5' kr per person har jag visst helt glömt bort .

Min poäng med poängen är att det inte går att generalisera så hårt i mitt tycke. Det finns alltid någon "sweet spot" att använda.
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Toppen