Senaste nytt

Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

011430121

Medlem
Mellan MAN och ARN igår lanserades SAS nya Plusmeny på Europalinjerna, magasinet Scandinavian Traveler, maj nummret fanns redan i går och i magasinet fanns en helsida om nya menyerna.
23F8950D-E596-46B0-AB22-FAD972FCD6C9.png


På våran flygning serverades det kyckling, jag är inte kräsen när det gäller mat ombord eller i loungerna (gillade fiske frikadellerna om någon minns den diskutionen) kycklingrätten hade konsistensen av falukorv och totalt frånvarande smak av kyckling.
Potatis och morötters gratängen en enda sörja, det är gul oranga på bilden.
Undrar vilka personer som har godkänt denna rätt.
Det serverades ett varmt bröd och ett paket smör till detta, samt att chokladen efter mat erbjöds fortfarande.
F152877F-FF40-4D7B-BD34-978079B56DB5.jpeg


7AE5E299-4C2C-43D8-AE4A-1335BAF0536C.jpeg
 

pswe

Medlem
BDF63467-282D-4F99-88E5-FB9F8B060387.jpeg


33BFA21F-143C-484C-9AAA-ACE806995FE9.jpeg
Första plus med låda för mig på ett tag. Noterade att besticken hade ny, något rejälare design och att även våtservetten var tillbaka i påsen!! (Även varm handduk delades ut)

Dagens Skånska kyckling var en av de bästa lådorna, mycket goda smaker med tillbehören!
Och chokladbollen som hyllats i andra trådar är fortsatt farligt god.
 

KalleSus

Medlem
Det här konceptet med konstiga blandningar i fiskdammslåda hoppas jag SAS fasar ut så snart som möjligt.
Den där kycklingkorven som @011430121 beskriver ovan, är något av det sämsta jag ätit över huvud taget. Och jag är verkligen inte kräsen när det gäller mat. Jag förstår inte idén med att blanda så mycket på en gång. Blir verkligen en smaklös kycklingkorv bättre av att tillföras potatis, morötter, Västerbottenost, fläderblomspicklat seleri och vitlöksröra. Och som kronan på verket en dressing och de knastriga smulorna som gör att man tror att plomberna är på väg att ryka.
Den utmärkta chokladen från Hedh - Escalante är dock ljuvligt god.
 

squeezen

Medlem
Baserat på mitt senaste inlägg ovan missade man säkert inget men undrar bara o
Saker och ring stämmer.
I torsdags prag-köpenhamn.
Planet utbytt mot en lot regional air europa.
Serverades endast en polarrulle, ingen kub, stämmer det? Är det avståndsbaserat med ”servering”?
 

Plus

Medlem
Baserat på mitt senaste inlägg ovan missade man säkert inget men undrar bara o
Saker och ring stämmer.
I torsdags prag-köpenhamn.
Planet utbytt mot en lot regional air europa.
Serverades endast en polarrulle, ingen kub, stämmer det? Är det avståndsbaserat med ”servering”?
Ja, kuben serveras Inte på kortare flighter. Har för mig att det är flygtid på över 90 min som kub serveras på. I övrigt rulle.
 
Toppen