Senaste nytt

Plånbok som tar många kort utan att bli supertjock?

jfk

Medlem
Själv använder jag Tri-fold wallet från Big Skinny. Big Skinny Tri-Fold Wallet - BigSkinny.net

Riktigt tunt nylonmaterial i den så den tar riktigt många kort utan att bli tjock + den har två sedelfack så man kan skilja på olika valutor eller separera cash och kvitton.

På bilden så innehåller den:
13st plastkort (kreditkort eller dylikt)
6st visitkort
1 trisslott
Sedlar: 1st 20kr + 1st 50lapp + 1st 100lapp, 1st 5eur +1st 10eur + 2st 20eur
4st kvitton

Snusdosan som referens är ca 24-25mm tjock och plånboken är tunnare.
2015-06-11 09.41.29.resized.jpg
2015-06-11 09.39.10.resized.jpg
 

Palazzi

Medlem
Flera som ser väldigt bra ut! Finns det någon plånbok som även tillåter att man inte behöver ta ut sitt SL-kort när man passerar spärrarna? Så trött på de där plastfickorna....
 

Palazzi

Medlem
Har du mobil-plånbok kan du lägga kortet bakom telefonen när du sätter i den. Så har jag gjort och funkar fint.

Tack för det tipset!! Har ett sånt där plasthölje på telefonen....kanske går att sätta den där :)
Isf får det nog bli en Exentri för övriga kort/sedlar. Tyvärr fanns inte de trevligare färgerna på ClasOhlson :/
 
Jag har använt ett snyggt läderfordal till iPhonen i några år, just nu har jag iPhone 6 Wallet Skin, Stick-On Wally Wallet | Distil Union med två kreditkort och körkort, de andra korten har jag i portföljen i en Request Failed (vet inte varför det blir Request Fail, men sitter på nallen så orkar inte fixa det, länken funkar)

Riktigt bra kvalitet på bägge, och Wally fodralet både skyddar och gör iPhonen mindre hal ;-)
 

In_Sweden

Medlem
Flera som ser väldigt bra ut! Finns det någon plånbok som även tillåter att man inte behöver ta ut sitt SL-kort när man passerar spärrarna? Så trött på de där plastfickorna....
Fossil har ett antal plånböcker med externa kortfickor som man kommer åt utan att öppna hela bi/tri-fold delen. Jag har en lite äldre som påminner väldigt mycket om deras Ingram International Traveler. Den är inte lika nätt som många av de som nämnts i tråden här, men sväljer utan problem 15+ kort, sedlar/kvitton och mynt och är fortfarande hanterbar.

Annars brukar det räcka att ha kortet placerat så att det inte är mer än ett lager av plånboken emellan när den ligger på spärren.
 

Palazzi

Medlem
Fossil har ett antal plånböcker med externa kortfickor som man kommer åt utan att öppna hela bi/tri-fold delen. Jag har en lite äldre som påminner väldigt mycket om deras Ingram International Traveler. Den är inte lika nätt som många av de som nämnts i tråden här, men sväljer utan problem 15+ kort, sedlar/kvitton och mynt och är fortfarande hanterbar.

Annars brukar det räcka att ha kortet placerat så att det inte är mer än ett lager av plånboken emellan när den ligger på spärren.

Tack för tipsen, men har nog bestämt mig för en Exentri Cognac. Verkar vara som gjord för mina behov :)
Har aldrig mer än sju kort, o kommer efter tips ovan att ha SL-kortet innanför skyddsskalet på min telefon.
Snabbåtkomst för två kort är också precis vad jag behöver: SJ o ett kreditkort.
Accorkort, Eurobonus, reservkort (debit), gymkort o försäkringskort EU.

Ser ut som om jag klarar mig precis :p
 
Toppen