Senaste nytt

Plånbok som tar många kort utan att bli supertjock?

KNA

Medlem
20150608_185411.jpg Har använt den här längre , får plats många kort och litet fack med dragkedja för mynt nycklar
Läger man tex tunnelbanekort längst fram behöver man ej ta upp kortet utan bara hålla den mot läsaren
 
Last edited:

DrKlas

Medlem
En sak att fundera på är hur man vill vika sedlar om man ska ha sådana i plånboken. Med plånböcker vars storlek är anpassad till kreditkort så räcker det inte att vika svenska sedlar på mitten för att de ska få plats. Vill man ha det så tunt som möjligt får de vikas på två ställen till 1/3 av sin storlek. Lite jobbigt kanske så då kan man vika två gånger till 1/4 av storleken.

Mina två senaste plånböcker (modeller från Marc O'Polo och Muji om jag minns rätt) har haft två eller tre fack som passar för ett eller två kort. Där förvarar jag de kort som jag använder oftast. Utöver dessa fack har de haft ett tjockare fack som expanderar och rymmer upp till ca 10 kort. Många kort tätt ihop utan något emellan är ett effektivt sätt att få en tunn plånbok.
 

Nemo

Medlem
Æsken er svensk - jeg går ud fra at I kan jeres tændstikæsker! ;)
Swedish Match gör standard-tändstickaskarna i Sverige, Norge, Danmark. Exakt samma storlek och innehåll, men olika tryck. Finns även varianter med extra många tändstickor eller extra långa tändstickor, som i det här fallet, och därigenom större tändsticksask.
 

MegaFlyer

Medlem
Underbar diskussion!

Kör ett trevligt läderfodral från Rene Lazard som har plats för en massa typ 10 kort, ett gäng pass och massa sedlar. Det finns även ett stort sedelfack som i en plånbok längst hela 'baksidan'.

Kompaktplånbok m sex kortplatser och sedelklämma från Mont Blanc. Har haft den i 10 år och kvaliten är oslagbar.

Skönt att se folk som reser för 100kkr per år köper fodral för 99kr.

Är det någon som använder Mont Blancs reseplånbok med dragkedja? Alt ngt liknande fr Louis Vuitton el Dunhill?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    998,8 KB · Visningar: 750
  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 644

Resenären

Medlem
Denna smarta korthållare rymmer förvisso bara sex kort. Men de är i gengäld skyddade, både mekaniskt och elektromagnetiskt, tex RFID:

Nu går det inte att direktlänka till denna produkt då sidans namn innehåller "specifika tecken": www.secrid . com/en/
(plocka bort mellanrum vid punkt)
 
Toppen