Senaste nytt

Pinsamt i luften? Dela med dig!

Delayed

Medlem
Nä pinsammast var nog förresten när jag var kanske tio-tolv år. Hade "bråkat" med en något yngre skolkompis och hennes pappa hade läxat upp mig efter noter. Relativt kort tid senare var jag på en lokal "flygdag" och skulle få åka en rundtur med någon liten Cesna/Piper eller liknande. Vi var totalt fyra personeri den "fullsatta" kabinen och ni har säkert gissat vem som satt i vänstersits... :oops::( Tror inte han kände igen mig eller så var han bara professionell.
 

Patrik

Medlem
Den superstressade kvinnan brevid med på flyget från oslo till arlanda. Jag hade irriterat mig på henne redan från start, hon satt på min plats för att hon inte ville vara mittsätesryttare och personalen fick säga till henne flera gånger att lägga undan laptopen både innan start och landning. Så när hon irriterat utbrister "men VAR har vi landat egentligen" så svarade jag "Stockholm, Arlanda flygplats". (visade sig att hon tyckte vi taxade väldigt länge...).
 

FilipJ

Medlem
Närmsta jag kan komma på är senast. Gick lite febrig på SFO-CPH för två veckor sedan. Redan innan takeoff gör sig fyra tyskar på andra sidan gången mig irriterad, då jag såklart hoppats på en lugn nattflygning hem. Efter en stund och några frågande blickar åt deras håll sätter jag på filmen "The Twelfth Man" som handlar om en norsk soldat som blir jagad av nazister under ockupationen. Ungefär halvvägs in i filmen märker jag att mannen i det tyska sällskapet tittar förskräckt åt min skärm. Inser att han förmodligen skäms för de brutala handlingar de uppenbart tyska männen utför. Det var naturligtvis inte min intention att förnärma, men nog gjorde jag det. Gav dem deras taxfree som de glömt efter flighten, så nog gick det jämnt ut!
 

Osten

Medlem
Denna story var nog mest pinsam för min stolsgranne.
För något år sedan flög jag LAX-SLC med Delta i ett plan med 2+2 config. Hamnade bredvid en små-barns-mamma från Salt Lake City som var lika pratglad som de flesta amerikaner brukar vara. Jag hade haft en lång flyg dag (BKK-ICN-LAX) så var inte supersugen på att prata, så jag lyssnade minimalt på vad hon hade att berätta, utan ville helst sova. Under flygningen vaknar jag till av en del turbulens. Lite turbulens har man ju sovit sig igenom förut tänker jag och fortsätter försöka sova. Vaknar till igen ett tag senare av att piloten halvt panikslagen skriker att alla måste sätta på sig säkerhetsbältena för det kan bli en hård landning.
Till själva pinsamheten kommer då att min stolsgranne uppenbarligen är extremt flygrädd, för vid varje "luftgrop" så rycker hon tag i min kropp.
Första gropen, armen. Andra gropen, handen. Vi landning greppar hon tag rejält i mitt lår och håller kvar där ett bra tag, tror aldrig jag sätt en människa gå från att vara pratglad till skamsen på snabbare tid. Svensk som jag är så ursäktar jag mig och meddelar "No harm done". Uppenbarligen tyckte hon inte detsamma för så fort lampan med säkerhetsbältet släcktes sprang hon längst fram i planet och for iväg snabbare än blixten.
 
Toppen