Stefan62
Medlem
Det har skrivits en del i detta forum om bland annat Air France och säkerhetstänkandet som en direkt följd av såväl tillbud som inträffade tragiska olyckor.
Jag har funderat en del på varför det kan skilja så mycket - det är väl ändå så att det är amerikanska krav på flygsäkerhet i grunden?
Eller finns det kanske inget samband?
Skämtsamt (?) har man kunnat läsa att de ryska piloter som inte får jobb eller har drogproblem av något slag ofta börjar flyga i Afrika som ju på många håll har en åldrig flotta och även ett bristande underhåll.
Men vad är sant?
Vilka piloter flyger för Ryan Air och Norwegian - de som inte får jobb någon annanstans?
Vad är det för piloter som flyger för Qatar - och för Aeroflot?
Jag har funderat en del på varför det kan skilja så mycket - det är väl ändå så att det är amerikanska krav på flygsäkerhet i grunden?
Eller finns det kanske inget samband?
Skämtsamt (?) har man kunnat läsa att de ryska piloter som inte får jobb eller har drogproblem av något slag ofta börjar flyga i Afrika som ju på många håll har en åldrig flotta och även ett bristande underhåll.
Men vad är sant?
Vilka piloter flyger för Ryan Air och Norwegian - de som inte får jobb någon annanstans?
Vad är det för piloter som flyger för Qatar - och för Aeroflot?