Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av SAS404, 8 Maj 2015.

1. SAS404

SAS404 Medlem

Det lär väl inte vara någon större fara, mer illa för inrikes Sverige/Norge.

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den ska inte påverkas om det inte blir några sympatiåtgärder. Sådana är dock inte flaggade men man vet ju aldrig med danskarna...!

011430121 gillar detta.
  3. Aurora

Aurora Guest

CPH-LHR flys med airbus, som utelukkende flys av dansk produksjon. Det er ikke satt ut noe streikevarsel fra danskene, ergo vil denne trafikken gå uberørt.

Igorius gillar detta.
  4. Joakim9305

Joakim9305 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Allright, blir spännande att vaka media på onsdag, då måste någon nyhet komma!

5. Tonton

Tonton Medlem

Jag har ARN - BGO T/R inplanerad på söndag och sedan ARN - LHR på Måndag. Ifall strejken blir av, går det tex att boka om Norge-resan till slutet av juni?

6. mha321

mha321 Medlem

Det vet vi väl inte ännu, men de brukar tillåta det när det är strejker.

7. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har SK191/196 bokat 22 resp 24 maj. De trafikeras båda av JetTime. SAS på FB hävdar att jag skall höra av mig till operating carrier då de inte har koll på "codeshare". Upplyste dem om att det inte rörde sig om codeshare utan wetlease. Fick ett liknande yxskaft-svar.
    Är inte jätteorolig, för varslet är väl bara lagt på SAS-personal, men det är irriterande att SAS inte kan ge ett rakt svar om hur varslet är lagt.

8. lscorpio

lscorpio Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jobbigt att ha strejkhot hängande över min arktisresa".. hoppas att det låga mediabruset kring detta är positivt. Åker ARN-LYR 21/5.

SAS404 gillar detta.
  9. DeWi

DeWi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På väg till Milano idag och sedan så får man se när man kommer hem till helgen.
    Förra gången när de höll på att konka så satt jag i Frankfurt, då kändes det lite jobbigare.

10. SAS404

SAS404 Medlem

Ja Jet time är inte med i varslet.

Cristoffer Cedergren gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!