Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum

Ozz

Medlem
Aj då, skall till Paris den helgen och kolla AC/DC och bokade SAS GOT-ARN-CDG 21-24/5 i stället för GOT-CDG direkt med Air France då det var halva priset att flyga en liten omväg. Det kan bli ett dyrköpt val då konsertbiljetter och hotell är förskottsbetalda...
 

Magnes

Ny medlem
Ska flyga från Malmö till Arlanda och mellanlanda och sen vidare till Bergen den 27 maj och hem 31 maj samma väg. Hinner strejken gå över innan 27 maj?
 

AABack2ARN

Medlem
Ja du, om vi här inne visste det skulle vi nog kunna sälja den informationen (eller så har vi information som vi inte skall delge allmänheten ;))
 
D

Deleted member 4971

Guest
Det är ju rätt lång tid kvar så långt ifrån strejk ännu. Detta är ju inte LH piloternas 1 dags strejk som varslas 1 dag innan....

Det får jag väl iofs ge piloterna på Lufthansa en eloge för, imorgon flyger vi inte... Det är konkret och väldigt lätt att förstå att man måste se över sina planer. Med SAS får man 13 dagar att nojja sig för något som eventuellt inte kommer ske, det är ju inte som att jag ändrar några planer då det kanske inte kommer ske... Nja..
 

Dr. Miles

Expert
Det får jag väl iofs ge piloterna på Lufthansa en eloge för, imorgon flyger vi inte... Det är konkret och väldigt lätt att förstå att man måste se över sina planer. Med SAS får man 13 dagar att nojja sig för något som eventuellt inte kommer ske, det är ju inte som att jag ändrar några planer då det kanske inte kommer ske... Nja..
Det håller jag inte med alls.
Om man vet att man har viktigt möte och vet att det finns risk för strejk i god tid, kan man agera proaktivt.
Varsel en dag före strejken hjälper inte speciellt mycket då flygbiljetterna kan vara slut eller väldigt dyra.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Det håller jag inte med alls.
Om man vet att man har viktigt möte och vet att det finns risk för strejk i god tid, kan man agera proaktivt.
Varsel en dag före strejken hjälper inte speciellt mycket då flygbiljetterna kan vara slut eller väldigt dyra.

Helt rätt, såg inlägget från mitt perspektiv och där finns det inga viktiga möten inplanerade i närtid ;) Eller vänta! Jag ska till BC träffen 21 maj :eek:
 
Toppen