Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av SAS404, 8 Maj 2015.

1. SAS404

SAS404 Medlem

Tusan också kollade precis på mitt hotell och det går tydligen inte att avboka :(

2. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rättar mig själ. Köp en biljett från Kastrup med sas i go. När strejken är ett faktum så bara byter du enligt 24h öppet köp, avbokar den nya och flyttar gamla bokningen. Alt köp en plus biljett kanske.

Inte lätt det där, väldigt lätt att bli efterklok på måndag dock.

3. Aurora

Aurora Guest

4. mha321

mha321 Medlem

Det är ju rätt många som tillåter 24h öppet köp - så länge man har is i magen och väntar med att boka till 24 timmar innan den planerade SAS-avgången så kan man ju köra med det, och behöver inte boka flex.

5. SAS404

SAS404 Medlem

Hey vad är det här för diskriminering :D

6. Ska flyga hem till Göteborg från Milano i nästa vecka (någon gång mellan 26/5 och 28/5). Föredrar normalt sett att flyga LIN - ARN - GOT då det är betydligt smidigare, men även möjligheten att flyga MXP - CPH - GOT finns. Är det värt att chansa på första alternativet och hoppas på vettig ombokning vid strejk eller bör jag spela säkert och flyga via CPH?

7. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Egentligen gäller öppet köp bara fram till 12 timmar innan avgången:

terbetalning av flygbiljett - SAS

Jag har iofs fått återbetalt för kortare tid än så en gång när jag var korkad.

8. mha321

mha321 Medlem

Oh, det hade jag missat. Tack för den infon, det hade kunnat bli jobbigt!

12 timmar före morgonavgångarna vet man ju inte nödvändigtvis om det blir strejk eller inte...

9. Carl

Carl Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet om SAS Long haul från Stockholm kommer påverkas av strejken?

10. SAS404

SAS404 Medlem

Det är nog inget som går att utesluta, men inrikes är väl det jag hört.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!