Senaste nytt

Pilot (SAS) på Arlanda fast för flygfylla

vicce

Medlem
Reglerna är tydliga när det gäller alkohol och flygning. Kan man inte kontrollera sig/avstå innan man ska flyga, kanske man inte ska jobba som pilot.

Denna nyheten är ju rätt gammal... Det var ju flera månader sedan som han åkte fast. Tycker det är konstigt att Aftonbladet kör denna som en stor nyhet när de redan har haft den som det för flera månader sedan.
 

palmen

Moderator
Det är ju så Aftonbladet fungerar i många fall, kopiera andras nyheter och gör dom sämre. Hittar man inga nyheter från någon annan tar man och skakar liv i en egen gammal nyhet och låtsas som om den är "ny".
Har för mig vi hade en tråd om detta när det begav sig tidigare i år.
 
Det är ju så Aftonbladet fungerar i många fall, kopiera andras nyheter och gör dom sämre. Hittar man inga nyheter från någon annan tar man och skakar liv i en egen gammal nyhet och låtsas som om den är "ny".
Har för mig vi hade en tråd om detta när det begav sig tidigare i år.

Annat vad jag märkt under sommar månaderna är att de använder samma "nyheter" om igen vid senare tillfälle...
 

Gnopps

Medlem
Lite off-topic kom jag å tänka på den här:

Rattfulls dom förmildrad pga fyllan! | Bil och trafik | Teknikens Varld

RoxenRoot-Teknikens_varld-nyheter-081114-rattfull-dom-1928-01[1].jpg

1928 inträffade en materiellt svår bilolycka på riksvägen mellan Örkelljunga och Åsljunga.
Det var en Örkelljungabo som körde på en köpman från Skånes Fagerhult.
Vid den efterföljande rättegången i Klippan sades det att Örkelljungabon som
var orsak till olyckan fick en förmildrande dom därför han hade druckit brännvin
och därför hade svårt med att styra.
 

Singapore

Medlem
Lite off-topic kom jag å tänka på den här:

Rattfulls dom förmildrad pga fyllan! | Bil och trafik | Teknikens Varld

Visa bifogad bild 9319

1928 inträffade en materiellt svår bilolycka på riksvägen mellan Örkelljunga och Åsljunga.
Det var en Örkelljungabo som körde på en köpman från Skånes Fagerhult.
Vid den efterföljande rättegången i Klippan sades det att Örkelljungabon som
var orsak till olyckan fick en förmildrande dom därför han hade druckit brännvin
och därför hade svårt med att styra.

Hoppas inte någon använder den som prejudikat ;)
 
Toppen