Senaste nytt

Pilot för en dag..

Miljon3

Medlem
As à friend of Casimir nämnde han till mig att när kaptenen gick på toa så sprang han och satte sig i hans stol jumpseat var inte bekvämt men riktigt coolt
 
SAS nekar alltid att flyga Jumpseat.. riktigt sura på dom.

Detta till trots att jag förmodligen är den största flygnörden som finns, gått flygplatsutbildning och även varit och jobbat på Arlanda och gått igenom varenda kontroll :D
Tycker det är larvigt att dom nekar pga säkerheten, ett skämt är det imo.

Lufthansa har jag fått flyga en gång med, dock några år sen men det var mycket trevligt! : )

SAS = BU!
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
SAS nekar alltid att flyga Jumpseat.. riktigt sura på dom.

Detta till trotsjag är den största flygnörden som finns, gått flygplatsutbildning och även varit och jobbat på Arlanda och gått igenom varenda kontroll :D
Tycker det är larvigt att dom nekar pga säkerheten, ett skämt är det imo.

Lufthansa har jag fått flyga en gång med, dock några år sen men det var mycket trevligt! : )

SAS = BU!

Det är eget flyg som gäller för dig!:p

Du hade inte helskägg och liten vit mössa när du frågade om Jumpseat? ;)
 
Last edited:

Singapore

Medlem
SAS nekar alltid att flyga Jumpseat.. riktigt sura på dom.

Detta till trotsjag är den största flygnörden som finns, gått flygplatsutbildning och även varit och jobbat på Arlanda och gått igenom varenda kontroll :D
Tycker det är larvigt att dom nekar pga säkerheten, ett skämt är det imo.

Lufthansa har jag fått flyga en gång med, dock några år sen men det var mycket trevligt! : )

SAS = BU!

Tror dock att det är en ganska vedertagen policy i branschen nuförtiden. Skulle inte tro att det är något av de större flygbolagen som är mer liberala med detta. Skulle tro att enda chansen att få åka med om du frågar som passagerare, är om du visar upp flygcertifikat.
 
Jo inte är det lättare att flyga efter att alibaba drog två plan i WTC. Men fortfarande ingen omöjlighet, gäller att tjata & ligga på tills dom viker sig ;)
 

Palazzi

Medlem
Jo inte är det lättare att flyga efter att alibaba drog två plan i WTC. Men fortfarande ingen omöjlighet, gäller att tjata & ligga på tills dom viker sig ;)

Var det den taktiken "Alibaba" använde?:p -Snälla...kan jag inte få sitta med i cockpit...? (vet inte om det gått tillräckligt lång tid för att man ska kunna skämta om det, känns inte helt ok:p)
 
Var det den taktiken "Alibaba" använde?:p -Snälla...kan jag inte få sitta med i cockpit...? (vet inte om det gått tillräckligt lång tid för att man ska kunna skämta om det, känns inte helt ok:p)

För mig är det ok, jag är en sådan typisk människa som kan skämta om exakt allt, hur rått det än må vara och jag är absolut inte sen att skämta om mig själv, religioner och allt mellan himmel och jord så om ni någon gång ser mig skämta om något som ni tar illa upp på så vill jag be om ursäkt på förhand. :p
Det kanske är en sjukdom :p, sen finns det ju roliga skämt och osmakliga skämt.. jag föredrar dock de roliga :)

För en som varit upp i General Electric building (Rockefeller Center) eller annan hög byggnad så vet ni känslan.. kan jag inte ens föreställa mig hur det måste ha varit att vara högst upp och bara rasa ner, jag var i princip livrädd när jag var där uppe och då är jag inte speciellt höjdrädd av mig.

Jag såg nästan i syner när jag var allra högst upp, trodde fåglar var flygplan osv, snacka om läskiga syner.
May God have mercy on their souls.
 
Last edited:
Toppen