Senaste nytt

Phillipines Airlines siktar på att bli femstjärnigt flygbolag inom fem år

Olle A

Medlem
Gillade du flygplatsen ochså?Där har heller inte mycket hänt sedan 90-tal.
Javissst ! Terminal 3 alltså. Den fungerar ju nästan som en normal flygplats. Och Philippine Airlines egen terminal är ju också ett lyft från "tidigt 90-tal". Fast terminal 1, som ju var den enda som fanns tidigare, är ju fortfarande klassad som en av världens sämsta. Det gäller alltså att välja flygbolag som använder "rätt" terminal. ;)
 

NotRyan

Medlem
Javissst ! Terminal 3 alltså. Den fungerar ju nästan som en normal flygplats. Och Philippine Airlines egen terminal är ju också ett lyft från "tidigt 90-tal". Fast terminal 1, som ju var den enda som fanns tidigare, är ju fortfarande klassad som en av världens sämsta. Det gäller alltså att välja flygbolag som använder "rätt" terminal. ;)
Jag gillar Terminal 3. Den är smidig, både vid avgång och ankomst. Det enda som jag inte gillar är trafiken till och från terminalen, men det blir nog bättre när skyway är klar. Sedan har T1 byggts om och renoverats så den är mycket bättre nu. Centennial Terminal var det länge sedan jag flög från, men jag kan inte komma ihåg att jag hade något att klaga på. Domestic (T4) är ett kapitel för sig, haha :D
 

JohanA

Medlem
Terminal 4? Internt skämt eller har jag missat något? :)
Trodde PEK bara hade tre terminaler, sen finns ju såklart Nanyuan airport, men den är ju inte att räkna som T4 såvitt jag vet.
 

ulagun

Medlem
Bara flugit inrikes med dem.
Utifrån de erfarenheter med mest bara strulande så har de en lång väg att gå......
 
Jag menade från början att jag tvivlade på 5år.Så mycket manana imorgon.Arvet från spanska koloniseringen eller fanns kanske innan.Talarav egen erfarenhet.Varit i filipinerna 15 ggr.och även gift med en filipinska.Så jag tror mig veta hur lång tid allting tar.Ex.växla pengar på bank minst en timma.Har fler ex. men orkar inte dra alla här.
 
Toppen