Senaste nytt

Petter Stordalen Choice ledare

M.K

Medlem
Och du tror att han inte belånade det köpet?

Oavsett hur mycket han nu har i madrassen gör hög belåning i många projekt och ett negativt cashflow att detta inte håller i ett utdraget scenario utan extern finansiering. Det blir spännande att följa fortsättningen.
 

apknug

Medlem
En snabb googling bekräftar direkt att han har till mer än gröten. ;)

Petter Stordalen: "Jag har två miljarder i cash"
Det var ju innan han köpte flygbolag! Då borde han vara nere på miljoner nu!
Och du tror att han inte belånade det köpet?

Oavsett hur mycket han nu har i madrassen gör hög belåning i många projekt och ett negativt cashflow att detta inte håller i ett utdraget scenario utan extern finansiering. Det blir spännande att följa fortsättningen.
100 % belåning på vingköpet, bara aktierna i pant till kreditgivaren läste jag i en artikel som jag inte kan hitta nu. Man får bra villkor när man är big shot.

Inte konstigt att stordalen kommer bli utköpt ur Ving av de andra delägarna med finansiärernas blessing.

Fast vad som händer med NC är mer intressant än Ving just nu.....
 
Last edited:

011430121

Medlem
Dagens Industri har den 24 maj en intervju med Petter Stordalen med rubriken Fortsätter att gasa i krisen.
Nästa hotell invigning blir i Arenastaden Solna i det proje han har satsat över 1 miljard kronor runt 2 miljarder kronor ha han nu satsat totalt i Arenastaden.

Stordalen ser att resandet och hotellbesöken kommer att återupptas när pandemin lägger sig, det tydligaste tecknet på det är att Ving är på väg ur krisen.
Han ser 2022 som det år då "konerensbokningarna kommer att hagla in", själv har han bokat in Friends Arena i januari 2022 för 3 500 av sina anställda.

Vidare så håller han på att skriva en bok om kriser.

Artikeln ligger bakom en betalvägg där för kan jag inte länka.
 

011430121

Medlem
Åter en stor intervju med Petter Stordalen, denna gång i Svenska Dagbladet den 3 augusti 2021
Att Stordalen är optimist har vi förstått sedan tidigare, nu ser han framåt och tror att pandemin är över om två månader.

Källa SvD
eSvD
 
Toppen