Permanent Guldmedlem, Nu nedgraderad!

Diskussion i 'Hilton Worldwide & Honors' startad av Amoss, 14 Augusti 2019.

  1. Amoss

    Amoss Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    När Hilton och American Express gick olika vägar 2005 fick vi som då hade Guld kort ett brev om att få fortsätta som permanenta Guldmedlemmar. Nu 15 år senare ser jag på mitt Hilton konto att jag blivit nedgraderad till silver utan någon information.
    Är det någon mer som råkat ut för detta? Vad ska vi göra?
    Anders
     
    jerixon och Gus gillar detta.
  2. Tonton

    Tonton Medlem

    Har du underlag för att visa att du har rätt till att vara "permanenta guldmedlemmar"?

    Om svaret är ja, kontakta kundtjänst och bifoga relevant information.
    Om svaret är nej, kontakta kundtjänst och fråga vad som har hänt och hur ni löser detta?

    Nu har jag ingen aning om vad som hände 2005, och vad du egentligen har rätt till - men det är ju inte direkt svårt att fixa HHG ändå - så om det är viktigt för er så kan du ju alltid ge dig på en statusmatch eller challenge.
     
    jerixon och Tostarp gillar detta.
  3. GOTBound

    GOTBound Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade även denna deal genom AMEX fram till 2005, men minns inte något brev utan trodde det var ngn permanent "error fare" i Hiltons system, precis som du skriver har jag haft kvar HHG fram tills i år då det blev HHS. jag skaffade ett AMEX Plat för att behålla HHG, jag vet inte om det har att göra med att AMEX Plat svenska kort ger HHG igen som gjort en "reset" i Hiltons system för svenska medlemmar som hade "vested lifetime" som det så fint stod i systemet.

    Redan i fjol kunde jag se att de istället för att statusen nästa år skulle bli Gold så stod det Silver, annars var det humor de år med lite resande när jag hade 5 nights och det ändå stod Based on Nights earned this year, your YYYY tier would be Gold...

    Mitt resemönster gör att jag alltid är ca 10-15 nätter kort för HHG den "vanliga vägen", vilket gör att Hilton förmånen i sig "betalar" mitt AMEX Plat.

    EK
     
    Smuffe, jerixon och Gus gillar detta.
  4. Najk

    Najk Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Detta förklarar varför jag alltid var guld tidigare, missade det brevet utan trodde med det var något som var fel.
    Nu är jag Diamond på Hilton, men har noterade samma sak gällande årets kvalificering.

    Återkom gärna med en update i ärendet, om du får någon feedback från kundtjänst.
     
    GOTBound gillar detta.
  5. GOTBound

    GOTBound Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är nyfiken på om du pratat med Hilton och i så fall vad de sa?

    EK
     
    martin.agren och Smuffe gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×