Senaste nytt

PCR test behövs ej längre vid transit i AMS

Renato

Medlem
Tackar, då behöver jag inte vara orolig att jag behöver ett pcr test. Jag tycker det inte var jätte tydligt, drt var just när det stod "proof of recovery or negative test result needed"

Då jag vart osäker och orkar inte bli strandsatt på flygplatsen med familjen.
 

stopover

Medlem
Tackar, då behöver jag inte vara orolig att jag behöver ett pcr test. Jag tycker det inte var jätte tydligt, drt var just när det stod "proof of recovery or negative test result needed".

Håller med dig - och den holländska regeringen uppdaterar också färgkoderna på de olika länderna hyfsat ofta – så ta gärna en extratitt på sajten ett par dagar innan ni flyger. Såg att t.ex. Danmark och Finland återigen blivit "gula" från och med idag vilket då betyder att man behöver testa sig/vara fullvaccinerad/ha proof of recovery.

Här har du länken till aktuell information.
 

Renato

Medlem
Håller med dig - och den holländska regeringen uppdaterar också färgkoderna på de olika länderna hyfsat ofta – så ta gärna en extratitt på sajten ett par dagar innan ni flyger. Såg att t.ex. Danmark och Finland återigen blivit "gula" från och med idag vilket då betyder att man behöver testa sig/vara fullvaccinerad/ha proof of recovery.

Här har du länken till aktuell information.


Ja verkligen, tack för tipset ska kolla det varje dag hehe innan avresa. 1 vecka kvar.

Längtar tills allt blir normalt, om det ens blir det någongång
 

Gizmo79

Medlem
Goda nyheter om jag tolkar NL regler korrekt.
Transit/transfer in the Netherlands
If you start your journey in a high-risk area or country and change planes in the Netherlands
  • You do not need to show a negative NAAT (PCR) test result or rapid test result on arrival in the Netherlands.
  • A transfer is when you change planes and continue your journey within a few hours, and in any case within 1 day without leaving the airport where you transfer.
Det har tidigare varit ganska knöligt vid hemresa från tex UK att få till PCR test bara för mellanlandning i AMS så mycket glädjande.

Gäller dessa regler fortfarande?
Går i funderingar på att boka en resa till Spanien via Amsterdam. Har hittat och konstaterat att både Sverige och Spanien anses som högrisk länder men har inte lyckats hitta vad som gäller vid transit.
 

Gizmo79

Medlem
Tack! Hittade nu även den information. Sen visst är det så att man lärt sig att inte ta nått för givet i dessa tider, och särskilt som vi inte tänkt att resa förens i slutet på Oktober…..mycket hinner hända tills dess
 
Toppen