PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Johanna, 21 Oktober 2020.

1. ELOS

ELOS Medlem

För alla i sydvästra Skåne: Capio Höllviken Vita PCR - svar på 18 minuter i app! 1750 kr för denna snabba service är fantastiskt bra. Ring och boka 040-685 38 50. Bra att man kan våga ta PCR test precis innan avresa om man har flera mellanlandningar (betr de flesta länder har 72 timmars regel)

SimonXYZ och Hafermann gillar detta.
  2. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    PCR-test med svar på 18 minuter låter mycket osannolikt, för att uttrycka det milt. Har försökt att kolla på deras hemsida utan framgång - har du mer info?

3. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter inte det lite väl bra för att vara sant?
    Nu är jag absolut ingen expert på området, men visst är det väl så att vid PCR-analys så ska man odla provet ett tag (timmar?) för att få upp "nivåerna" så att det går att analysera korrekt?

4. ELOS

ELOS Medlem

Nej vita PCR är den nya teknologin som också används på akutmottagningar i Sverige. Det tar 18 min/patient och snabbheten beror på att det är enstaka prov som analyseras inte batch om 100 st. Tidåtgången vid PCR analyser är förberedelser av stora batcher samt att varje test ska värmas upp och kylas ner upp till 35 cykler. Den är snabb och godkänd metod!

Capio Höllviken började köra denna metod igår. Det går bra att ringa dit för att boka tid.

Denna metod kräver åtminstone undersköterske kompetens för att arbeta sterilt utan att kontaminera prov och att följa de steg som behövs för preparering.

John1 och Jane Insane gillar detta.
  5. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det låter ju som en synnerligen praktisk variant för de som vill ha reseintyg!

6. ELOS

ELOS Medlem

Du får dessutom en print på testresultatet från maskinen inkl .passnummer som är inmatat som bevis med dig på resan. Metoden är internationellt erkänd.

Jane Insane och Hafermann gillar detta.
  7. SilverJonten

SilverJonten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Medirex, Slovakia.
    70€ För PCR med intyg, svar inom 48h garanteras men levereras vanligtvis inom 15h.
    Ok tjänst dock känns det lite märkligt att stå utanför en kur och få instoppat en tops i näsa och hals av en snubbe i rymddräkt…

FF#1 gillar detta.
  8. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag såg ingen egen tråd för Antigen så jag hi-jackar denna;
    Vaccina Göteborg, 295 kr [SAS erbjudande] svar efter 15 min.

WarrenBuffett, Tomas E, mackan33 och 2 andra gillar detta.
  9. Autonom, aruba1, Thomasn och 1 annan gillar detta.
  10. igelkotten

igelkotten Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!