Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

4 Test denna veckan.
Test 1
Göteborg PCR Express iDR 1.950, svar inom 11h
Liverpool, Covid self-test order to hotell kit, NHR, , 820£, svar inom 24-?h
Liverpool, PCR Ecpress, Randox,175£, svar inom <4h
 

pedantic

Medlem
PCR test hos Svea Vaccin i Stockholm i onsdags 15-tiden, fick resultaten strax innan kl 19 dagen efter (torsdag), dom lovar svar innan 23:59 dagen efter.

Bonus var 10% familjerabatt när man gjorde fler än 3 test, ord pris 1650 SEK.
 
Tips, om nån ska till Kroatien innan pandemin är slut och testkrav upphör. Efter god hjälp från hotellet så blev det tillslut en privatklinik som hette Marin Med i Dubrovnik, för att kunna få intyget på engelska. Dom har drop in varje morgon mellan kl 8-9 och du får svar samma dag. Analyserna görs av biomedicinare på sjukhuset i Dubrovnik, så inga långa transporttider. Mitt svar kom redan kl 14. Kändes väldigt seriöst ändå. Kostade som hemma, ca 1500 kr. Jag lägger det på shit happens-kontot och skyller på tyskarna

Men nu behöver vi vaccin och vaccinpass så att vi kan skippa alla dessa tester!
 

Jackie

Medlem
PCR-test hos iDr-Kliniken på Triangeln i Malmö 1450kr, svar efter ca 30h.
Antigen-test hos Vaccina Hyllie i Malmö 400kr, svar efter ca 30min
PCR-test Drive thru MenaLabs i Dubai 110 AED, svar ca 9,5h
Antigen-test på Dubai flygplats 150 AED, svar ca 10min
Antigen-test på Köpenhamn flygplats Gratis, svar ca 10-15min
 

RobHK

Medlem
Jösses det är inte billigt att resa med alla dessa omkostnader. Som boende i HK ska vi pynta upp för 21 dagars hotell karantän när vi kommer hem också. Enda fördelen HK verkar ha är att test är gratis och svar fås normalt inom 24h.

Det blir nog att stanna här i HK ett tag till, hade starka förhoppningar om att kunna resa till Sverige i sommar..
 

igelkotten

Medlem
På Helsingfors flygplats kan man göra antigentest för €179, enligt flygplatsens hemsida. Är det någon som vet om det finns några andra alternativ omkring flygplatsen eller i Espoo/Helsingfors till bättre pris?
 
Toppen