Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

Frisk78

Medlem
Lite halvt oftopic men jag bokade ett hotell i Punta Cana, DR och det ingår antigen-test dagligen samt "medicinsk" försäkring upp till 40 000 US dollar/pax. Detta gäller för varje natt.
Hotellet ingår i Meliá hotels.
 

CardKing

Medlem
Tagit 3 PCR tester sista veckan.
Samt 2 antigen (speed)


Vaccinova i Sverige följer väl riktpriset på 1900-2800kr.
(24-36H )


Esculabs (utomlands)
890 kr
(Inom 24H)


Callab
(6H)
Test on site/express:

Inatt fick jag desstom pga ombokningar gå ner i hotellobbyn klockan 01 för att ta ett prioritetsprov med svar inom 8H ! De skickade ut en syrra med väskor o prov, med en betalterminal. Ha ha.

Snabbt gick det, fick pdf inom 8h
 
Någon som har försökt använda sig av Dynamiccodes test som reseintyg? De erbjuder ett intyg vid testresultat men säger att detta inte ska användas vid resa. Jag funderar på det är utformat på sådant sätt att det faktiskt inte är giltigt, eller om de helt enkelt inte vill behöva garantera tillräckligt snabb svarstid.

Det hade ju varit både billigare och smidigare än att åka till teststation. Kanske just det sistnämnda som gör att man inte får använda det som reseintyg?

PCR-prov för covid-19 - ta reda på om du har covid-19 | Dynamic Code

Jag har iaf tagit ett sådant test, i region Skåne är det dessa man får hem när man ska göra ett hemtest. Gick otroligt smidigt och hade svaret (positiv under julen) dagen efter.
 

kexxcream

Medlem
Idr-medical i Malmö Triangeln, svar inom 24 timmar (levererades elektroniskt). Kostnad: 1450 kr. Åkte Malmö - Stockholm - Istanbul, blev endast tillfrågad om PCR testet i Stockholm.
 
Den här gången testade jag mig på Legehusen, som öppnat klinik på Ågatan i Linköping. Vardagspriset nu är 1295 kr för PCR-test med reseintyg. Testade mig igår kl 14.30 och fick svar nu klockan 18. Väldigt bra med tanke på att svar utlovades tidigast klockan 19. Kändes väldigt seriösa, test både i svalg, näsa och saliv. Frågade var jag ska resa och kontrollerade alla kontaktuppgifter noga. På intyget finns QR-kod som leder till sida med samma uppgifter. Svårare att fejka. Rekommenderar Legehusen!
 

Thornado

Medlem
Vaccina har PCR-labb på Arlanda och specialpris för SAS-resenärer - 295 kr för antigentest och 995 för PCR. Svar samma dag.

Vaccina - PCR-test för reseintyg
Har just haft nöjet att göra mitt första covid-test någonsin (antigen) och gjorde det med SAS-dealen hos Vaccina på Clarion hotel på Arlanda. Smidigt att kunna göra det när man ändå är på plats på Arlanda och med antigen-test så fick jag svaret (negativt) ca 20 min efter testet.
 
Toppen