Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

Är det inte lite landets tagline numera? Märkligt att det ska vara så svårt att kvalitetssäkra denna typ av verksamhet, och se till att det faktiskt fungerar. Det känns som om det är något ett, på pappret, utvecklat land bör klara av. Å andra sidan tror jag dessvärre inte att det är bättre på andra ställen, det är nog samma problematik överallt.



Det behöver du inte åka till Holland eller Marocko för. Händer titt som tätt på såväl Arlanda som Landvetter. Någon finka blir det inte i Sverige dock, snarare ajabaja, bullfika och diplom :D
Den vårdentreprenör som misstänks ha utfärdat falska provresultat och covidintyg "är nu efterlyst och anhållen i sin frånvaro tillsammans med två andra misstänkta personer. På lördagen häktades ytterligare tre personer." Så det är inte bara ajabaja, bullfika och diplom ;)...
 

Moco

Medlem
Den vårdentreprenör som misstänks ha utfärdat falska provresultat och covidintyg "är nu efterlyst och anhållen i sin frånvaro tillsammans med två andra misstänkta personer. På lördagen häktades ytterligare tre personer." Så det är inte bara ajabaja, bullfika och diplom ;)...

Tröttsamt och sorgligt är det iallafall. Sverige förtjänar bättre än att vara ett paradis för kriminella, och ambitionen torde väl ligga högre. Förr var det idel positiva kommentarer vid passkontrollerna i utlandet, numera sällan sådant. Men som sagt, det var bättre förr.
 

adhoc76

Medlem
Skulle föredra att slippa nasofarynx-prov (svalgprov i bakre näsväggen) till förmån för ”vanligt” näsprov (som vid PCR). Någon som vet något företag i Stockholm som kör med näsprov för antigentest?
 

adhoc76

Medlem
Ska man lita på dessa?

Kan man fråga sig. De var i medialt fokus kring jul då de satte upp testtäly vid Sergels Torg. Fokuset handlade inte om fusk utan om det var rätt att snabbtesta folk inför jul (som då kan antas vilja träffa fler än annars vid negativt test). Tror nog de är seriösa, men man kan ju aldrig veta.
 

Jönsson

Medlem
Det borde vara ett synnerligen allvarligt brott det handlar om när man betal betalt av kunden för ett test men sedan inte skickar iväg provröret för analys utan istället konsekvent utfärdar ett negativt provsvar med intyg. Kostnaden för företaget att få provet analyserat är garanterat en stor del av omkostnaden. Till och med personalen på ett par av testcentralerna hade börjat undra varför inga positiva test kom tillbaka. Potentiellt har detta bidrar till smittspridningen, till att människor kan ha behövt sjukhusvård eller till och med avlidit. Om inte i Sverige så kanske i länder dit den med felaktigt intyg eventuellt rest.
 
Last edited:
Kan man fråga sig. De var i medialt fokus kring jul då de satte upp testtäly vid Sergels Torg. Fokuset handlade inte om fusk utan om det var rätt att snabbtesta folk inför jul (som då kan antas vilja träffa fler än annars vid negativt test). Tror nog de är seriösa, men man kan ju aldrig veta.
Läste något om det där även Uppsala var på diskussion med tält inblandat. Hur som ska jag pröva och ja om de skiter sig får man väl stämma sk*ten ur dem?
 
Kollar igenom klinikerna jag har i min lista och Abcure:s sajt verkar nere, kan det vara dom?

Jag har bokat/test via Vaccina (via SAS) och SveaVaccin som går fortfarande att boka.
Fick detta mail nu helt plötsligt från Abcure. De verkar ju som att dem också är inblandade.....
upload_2021-6-21_9-49-50.png
 
Toppen