Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

Rogbjo

Medlem
Idag bidrog vi den positiva statistiken med två negativa bomullspinnar inför morgondagens resa till Mallis. Supersmidig hantering på Clarion Hotell Arlanda och svar innan vi ens kommit hem, 295 kr styck är rena kapet.
 

pedantic

Medlem
Kollar igenom klinikerna jag har i min lista och Abcure:s sajt verkar nere, kan det vara dom?

Jag har bokat/test via Vaccina (via SAS) och SveaVaccin som går fortfarande att boka.
 

igelkotten

Medlem
Doktorgruppen?!

Från deras webbsida:
På grund av tekniska problem i labbet måste vi tyvärr hålla stängt tillsvidare.
Vi hoppas det löser sig inom kort och beklagar eventuella komplikationer det medför er.

Ha ha ha! Det är just doktorgruppen som mina tidigare inlägg baserats på.
 

apknug

Medlem
Ja det var nån stjärna i denna tråden som envist hävdade att det visst gick att få PCR test direkt i näven efter testet för att "kliniken hade eget lab" så inte konstigt att folk har blivit lurade.
 

Fredrik

Medlem
Ja det var nån stjärna i denna tråden som envist hävdade att det visst gick att få PCR test direkt i näven efter testet för att "kliniken hade eget lab" så inte konstigt att folk har blivit lurade.

Det är ingen som blivit lurad. Kunderna fick sitt önskade svar och kunde åka på sin resa.

Ja, jag tycker det är omoraliskt men jag tror helt enkelt inte att någon inte fattat hur det egentligen gått till.
 

taxvalp

Medlem
Det är ingen som blivit lurad. Kunderna fick sitt önskade svar och kunde åka på sin resa.

Ja, jag tycker det är omoraliskt men jag tror helt enkelt inte att någon inte fattat hur det egentligen gått till.

Klart som sjutton att kunderna har blivit lurade om de inte har fått den tjänst de har betalat för. Jämför med att gå till läkaren och ta ett blodprov och sedan få ett brevsvar om att provet är helt normalt. Det är ju det man vill höra - men om det aldrig är analyserat är det ju bedrägeri och kan ju dessutom fördröja behandling.

Faran i systemet med reseintyget är ju att såväl resenär som provtagare vill att provet ej ska visa på smitta. Resenären vill inte ställa in och för provtagaren medför det merarbete och kostnader om provet skulle vara positivt. Som bäddat för bedragare.
 

Fredrik

Medlem
Klart som sjutton att kunderna har blivit lurade om de inte har fått den tjänst de har betalat för. Jämför med att gå till läkaren och ta ett blodprov och sedan få ett brevsvar om att provet är helt normalt. Det är ju det man vill höra - men om det aldrig är analyserat är det ju bedrägeri och kan ju dessutom fördröja behandling.

Faran i systemet med reseintyget är ju att såväl resenär som provtagare vill att provet ej ska visa på smitta. Resenären vill inte ställa in och för provtagaren medför det merarbete och kostnader om provet skulle vara positivt. Som bäddat för bedragare.

Min poäng är precis det att kunden betalar för ett negativt provsvar...
 
Toppen